رویترز خبر داد: قیمت نفت در ادامه کاهش‌های روز گذشته امروز نیز تحت تاثیر نگرانی در مورد مازاد نفت و سوخت‌های پالایش شده در بازار کاهش یافت و بشکه‌ای ۴۶.۶۱ دلار معامله شد.

تدوام کاهش قیمت نفت/ بازار در انتظار انتشار آمار ذخایر آمریکا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رویترز، با پیشی گرفتن تاثیرگذاری نگرانی در مورد مازاد نفت و سوخت‌های پالایش شده بر کاهش مورد انتظار تولید نفت شیل آمریکا و بروز یک کاهش بیشتر و متحمل در ذخایر نفت آمریکا، قیمت نفت در بازارهای جهانی کاهش یافت.

پس از اینکه نگرانی‌ها در مورد بروز یک اختلال احتمالی در عرضه نفت در اثر کودتا اتفاق افتاده در ترکیه کاهش یافت، قیمت نفت در جلسه گذشته یک درصد کاهش یافت

بن لی بران، تحلیلگر بازار در سیدنی در این‌باره گفت: «قیمت‌ها در مبادلات آسیایی اندکی آرام‌تر است. تاجران و سرمایه‌گذاران مسیری را که قیمت‌ها پیش می‌رفتند تا سطوح قیمتی را بشکنند، پاره کردند.»

بازار در انتظار انتشار آمار ذخایر نفت آمریکا در امروز است و فردا این آمار جهت قیمت‌ها را مشخص می‌کند.

هر بشکه نفت برنت با 35 سنت کاهش 46.61 دلار فروخته شد. نفت برنت روز گذشته 1.4 درصد کاهش قیمت داشت.

نفت خام آمریکا نیز با 27 سنت کاهش 44.97 دلار در هر بشکه معامله شد. این نوع نفت نیز کاهش 1.6 درصدی را روز گذشته ثبت کرد.

علی‌رغم اینکه در فصل تابستان زمان اوج مصرف سوخت برای مسافرت‌ها به سر می‌بریم، ذخایر سوخت آمریکا، اروپا و آسیا پر شده است. با توجه به اینکه مخازن ذخیره‌سازی محصولات نفتی در خشکی تقریبا پر شده و حمایت اندکی برای بهبود قیمت‌ نفت خام وجود دارد، این امر موجب شد تا تاجران گازوئیل را در نفتکش‌ها بر روی دریا ذخیره کنند.

بر اساس گزارش بهره‌وری حفاری آمریکا، انتظار می‌رود نفت شیل آمریکا در ماه آگوست برای دهمین ماه متوالی 99 هزار بشکه در روز کاهش یابد و به 4.55 میلیون بشکه در روز برسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.