قدس ‌آنلاین/ محمود مصدق: وزیر نیرو از تضمین منافع بلندمدت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در صنعت برق خبر داد و گفت: برجام موجب افزایش علاقه‌مندی شرکت‌های خارجی برای سرمایه گذاری و تولید محصولات در ایران شده است.

  منافع بلندمدت سرمايه‌گذاران بخش برق را تضمين مي‌کنيم

مهندس چیت چیان در آیین برگزاری چهارمین کنفرانس انرژی بادی در تشریح این مطلب افزود: قیمتهای جدید اعلام شده برای خرید برق در اردیبهشت ماه سال جاری موجب اطمینان بیشتری برای تضمین خرید برق در آینده می‌شود.

به گفته وی، وزارت نیرو طبق آیین‌نامه ماده 61 قانون بهینه سازی مصرف سوخت در صورت استفاده سرمایه گذاران از فناوری داخلی برای تولید برق تجدید پذیر متناسب با میزان استفاده از فناوری و تولیدات داخلی، تا 30 درصد قیمت بیشتر به تولید کنندگان برق پرداخت میکند.

وی افزود: با اطمینان خاطر ایجاد شده با قدرت از طرح خرید تضمینی برق پشتیبانی می‌کنیم و متضمن منافع بلندمدت سرمایه گذاران در این عرصه خواهیم بود.

چیت چیان با اشاره به ویژگی‌های توسعه انرژی‌های نو گفت: ایران متعهد شده است تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۷۵۰۰مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در کشور نصب کند.

همچنین درادامه این مراسم «سیدمحمد صادق زاده» مدیرعامل سازمان انرژی های نو ایران (سانا) از بهره برداری 100 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در کشور تا پایان امسال خبر داد و گفت: 900 مگاوات قرارداد تضمینی خرید برق تجدیدپذیرنیز به ثبت رسیده است .

وی با تأکید بر اینکه یکی از دغدغه‌های فکری مستمر بخش خصوصی ثبات قوانین و تضمین پرداخت بهای برق تولیدی بوده است، تصریح کرد: بخش خصوصی اعم از فعالان داخلی و نیز طرف‌های خارجی نسبت به تأمین فناوری و بهره‌برداری از پروژه‌ها مشکلی ندارند و دغدغه اصلی آنها در قبال چگونگی اعتماد کردن به خرید تضمینی برق از سوی وزارت نیرو و دولت بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.