قدس آنلاین: استاندار خراسان شمالی گفت:یکی از هدف گذاری های اصلی برای این استان کاهش نرخ بیکاری نسبت به کشور است.

هدف گذاری استان، کاهش نرخ بیکاری نسبت به کشور است

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، محمدرضا صالحی در سومین کارگروه اشتغال استان با حضور معاون امور تعاون وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: این استان باید از نظر نرخ بیکاری به دو درصد پایین تراز نرخ متوسط کشوری دست یابد و این ظرفیت در استان وجود دارد.

وی افزود:باید محورهای رسیدن به موضوع اشتغال در این استان را شناسایی و با انجام کار علمی زمینه را برای ایجاد اشتغال فراهم آوریم.
وی خراسان شمالی را به لحاظ وجود نیروی انسانی و جوانان خلاق بسیار مستعد دانست و ادامه داد:با وجود چنین نیروهایی می توانیم سریع تر به شاخص کاهش نرخ بیکاری دست یابیم.
صالحی هدف اصلی را فراهم آوردن اشتغال با توجه به نیاز تمام آحاد مردم عنوان کرد و افزود:خراسان شمالی می تواند به استانی مهاجرپذیر برای رسیدن به اشتغال تبدیل شود که البته در این میان نمی توان به اعتبارات دولتی تکیه کرد چرا که فقط با این اعتبارات می توان وضع موجود را حفظ کرد.
وی  تصریح کرد:رتبه نخست سهم اشتغال این استان در حوزه کشاورزی و گردشگری در مرحله دوم و سایر بخش ها نیز در اولویت های بعدی اشتغالزایی هستند
.
صالحی با بیان اینکه در اقتصاد سه بخش دولتی، تعاون و خصوصی تاثیر گذار است افزود: باید اشتغال در حوزه تعاون را توسعه و تقویت کنیم و با معرفی کامل استان در سطح کشور و حتی فرامرزی می توانیم این توسعه را شتاب ببخشیم.
وی بر ایجاد و تقویت اشتغال پایدار تاکید کرد و گفت: باید اقتصاد مقاومتی را به صورت پایلوت در این استان ایجاد کنیم و البته بیش از پیش در این حوزه باید کار کرد.
وی اشاره ای به طرح های اشتغال زا با تسهیلات پایین کرد و افزود: خوشبختانه از نظر تعداد تعاونی این استان از سرانه کشوری بالاتر است اما باید این شرکت های تعاونی را در راستای اشتغال پایدار و ایجاد شغل بیشتر حمایت کنیم که امیدواریم با سفر معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به خراسان شمالی شاهد مساعدت بیشتری در این حوزه باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.