وکلای ملت عادل آذر را با ۲۰۰ رای و فیاض شجاعی را با ۱۹۲ رأی به ترتیب به عنوان رئیس و دادستان دیوان محاسبات کشور انتخاب کردند.

رئیس و دادستان دیوان محاسبات کشور را بهتر بشناسید+سوابق

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، براساس تصمیم کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، عادل آذر برای ریاست دیوان محاسبات به صحن علنی مجلس شورای اسلامی معرفی و با اکثریت آراء بهارستان‌نشینان به عنوان رئیس دیوان محاسبات انتخاب شد.

عادل آذر متولد سال 1345 در دهلران است که نمایندگی حوزه انتخابیه دهلران، دره‌شهر و آبدانان در دورهٔ هفتم مجلس شورای اسلامی را در کارنامه‌اش دارد. وی در سال 1389 به ریاست مرکز آمار ایران انتخاب و جانشین محمد مدد شد. عادل آذر هم‌اکنون استادتمام دانشگاه تربیت مدرس و رئیس مرکز آمار ایران و دارای دکترای مدیریت صنعتی است.

عادل‌آذر پس از اتمام دوره تحصیلات دبیرستان، در سال 1363 وارد دانشگاه علامه طباطبائی شد و در سال 1367 با موفقیت دوره لیسانس مدیریت صنعتی را به پایان رساند. وی در سالهای 1367 تا 1370 دوره کارشناسی ارشد را از دانشگاه تربیت مدرس و دوره دکترای مدیریت با گرایش پژوهش عملیاتی را در سالهای 1370 تا 1374 از دانشگاه تهران اخذ کرد.

**سوابق علمی و تحقیقاتی

عادل آذر در سالهای متمادی فعالیتش سوابق علمی و تحقیقاتی فراوانی داشته که بخشی از آن به‌شرح زیر است:

استاد نمونه دانشگاه تربیت مدرس، سالهای 1379، 1381، 1382، 1383، 1389، 1391 و 1393، استاد راهنمای برگزیده کشور در 1383، پژوهشگر برتر دانشگاه تربیت مدرس  در 1384، دیپلم افتخار آکادمی ملی نخبگان در 1386، کسب رتبه دوم دانشمندان پرتألیف ایران در حوزه علوم انسانی براساس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در 1392، کسب رتبه مؤلف برگزیده اولین نمایشگاه آثار علمی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در 1392، پژوهشگر برتر گروه علوم انسانی چهاردهمین جشنواره ملی پژوهشگران و فناوران برتر، وزارت علوم تحقیقات و فناوری ــ ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری در 1392، استاد برجسته رشته مدیریت زمینه تحقیق در عملیات، انجمن ایرانی تحقیق در عملیات در سال 1392.

همچنین ریاست هیئت مدیره انجمن علوم مدیریت ایران در سالهای 1391 تا 1394، ریاست هیئت مدیره انجمن مدیریت صنعتی ایران، سردبیری مجله پژوهشهای مدیریت در ایران، سردبیری مجله پژوهشهای نوین در تصمیم‌گیری، دبیری علمی کنگره بین‌المللی بودجه‌ریزی عملیاتی، دبیری علمی کنفرانس بین‌المللی مدیریت صنعتی ایران، عضویت در هیئت داوری مقالات Expert Systems With Applications، عضویت در هیئت داوری مقالات Journal of the Operationsal Research Society، عضویت در هیئت داوری مقالات Singapore Management Review، عضویت در هیئت داوری مقالات Journal of Supply Chain Management در سوابق علمی آذر قرار دارد.

عادل آذر که عضویت در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در دوره هفتم را در کارنامه کاری‌اش دارد، در حال حاضر رئیس مرکز آمار ایران است. وی ریاست دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس، ریاست مرکز مطالعات مدیریت و بهره‌وری ایران، عضویت در هیئت امنای دانشگاه تربیت مدرس، مدیریت گروه مدیریت صنعتی دانشگاه تربیت مدرس و مدیریت گروه مدیریت صنعتی دانشگاه امام صادق(ع) را نیز به‌عهده داشته است.

به گزارش تسنیم، پیش از این امین‌‌حسین رحیمی ریاست دیوان محاسبات کل کشور را عهده‌دار بود که در جلسه علنی روز چهارشنبه، 13 شهریور سال 92 از مجموع 190 رأی اخذشده، با 179 رأی، اعتماد وکلای ملت در مجلس نهم را برای تصدی سمت ریاست دیوان محاسبات کسب کرده بود.

طبق آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی انتخاب رئیس و دادستان دیوان محاسبات با معرفی اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و در یکی از جلسات علنی خانه ملت و با رأی اکثریت بهارستان‌نشینان انتخاب می‌شود.

همچنین در جلسه امروز(چهارشنبه، 30 تیر) مجلس شورای اسلامی عادل آذر از مجموع 231 رأی اخذ شده‌ با 200 رأی بهارستان‌نشینان جانشین امین‌حسین رحیمی شد و بر کرسی ریاست دیوان محاسبات کل کشور نشست.

فیاض شجاعی که 17 مهر 1392 با رای نمایندگان مجلس به‌عنوان دادستان دیوان محاسبات انتخاب شده بود، در جلسه روز دوشنبه(18 تیر) کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با رأی اکثریت اعضای این کمیسیون به عنوان گزینه نهایی کمیسیون برنامه مجلس برای دادستانی دیوان محاسبات در دوره جدید انتخاب و به صحن علنی مجلس معرفی شد که نهایتاً در جلسه امروز چهارشنبه 30 تیر پارلمان با رای اکثریت نمایندگان به عنوان دادستان دیوان محاسبات انتخاب شد.

**فیاض شجاعی کیست؟

فیاض شجاعی متولد سال سال 1348 در شهرستان میانه و دارای مدرک کارشناسی در رشته حقوق از دانشگاه تهران و کارشناسی‌ارشد در رشته حقوق قضا و جرم‌شناسی از دانشکده تربیت معلم است. او 20 سال دادیار دیوان محاسبات بوده است.

همچنین شجاعی ریاست شعبه، معاونت وسرپرستی دادسرای دیوان محاسبات کل کشور را در کارنامه‌ دارد.

**سوابق علمی و‌ آموزشی

کارشناس حقوق از دانشگاه تهران

کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم‌شناسی از دانشگاه تربیت مدرس

تألیف پایان‌نامه کارشناسی ارشد‌، با موضوع "بررسی تصرف غیرقانونی در وجوه و اموال عمومی و دولتی در حقوق ایران"

تدریس دوره‌های آموزشی تخصصی برای دادیاران، کارشناسان حقوقی و حسابرسان دیوان محاسبات کشور در زمینه‌های مختلف از جمله جرائم و تخلفات مالی، دیوان محاسبات و صلاحیتهای آن، قانون محاسبات عمومی، شرکتهای دولتی و ...

تهیه مقالات علمی و کاربردی برای مجله علمی و پژوهشی دانش حسابرسی

عضویت در شورای سیاستگذاری مجله تخصصی ترجمان حسابرسی

عضویت و ریاست هسته حقوقی و قضائی دیوان محاسبات کشور به مدت 8 سال، تهیه و تدوین مجموعه نیازهای آموزشی کارشناسان حقوقی، دادیاران و رؤسای شعب دادیاری با محتوای پژوهشی و کاربردی

تدریس و تبیین نقش کنترلهای داخلی در کاهش تخلفات مالی برای بازرسان دستگاههای مختلف اجرایی

اخذ رتبه برتر در آزمونهای ورود و مصاحبه قضاوت، وکالت دادگستری و سردفتری اسناد رسمی

اخذ رتبه اول آزمون دادیاری دیوان محاسبات کشور در سال 1373

**سوابق اجرایی:

6 سال سابقه دادیاری دیوان محاسبات کشور

11 سال سابقه ریاست شعبه اول، سوم و ششم دادیاری دادسرای دیوان محاسبات کشور

5 سال سابقه معاونت دادستان دیوان محاسبات کشور

7 دوره انتخاب به عنوان دادیار نمونه، رئیس شعبه نمونه و مدیر نمونه در دیوان محاسبات کشور

عضویت در شوراها و کمیته‌های تخصصی دیوان محاسبات کشور

همچنین فیاض شجاعی در تمامی کمیته‌های فنی و تخصصی دیوان محاسبات از جمله فنی، مالی و محاسباتی نیز عضویت داشته است.

براساس این گزارش، جلسه رأی اعتماد به دادستان دیوان محاسبات در جلسه علنی 17 مهر سال 1392 برگزار شد که  فیاض شجاعی تنها گزینه دادستانی دیوان محاسبات که از سوی کمیسیون برنامه و بودجه به صحن علنی معرفی شده بود با 124 رأی موافق بهارستان‌نشینان به عنوان دادستان این دیوان، انتخاب شد.

به گزارش تسنیم، جلسه کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس روز گذشته سه شنبه 28 تیر به منظور بررسی برنامه‌های غلامرضا اسداللهی نماینده مجلس نهم و فیاض شجاعی دادستان فعلی دیوان محاسبات برگزار شد.

در این جلسه فیاض شجاعی و غلامر‌ضا اسداللهی برای تصدی سمت دادستانی دیوان محاسبات از برنامه‌های خود برای این سمت دفاع کردند که در نهایت فیاض شجاعی با رأی اکثریت اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به عنوان گزینه دادستانی دیوان محاسبات از سوی این کمیسیون به صحن علنی مجلس معرفی شد.

همچنین در جلسه دو روز گذشته (27 تیر) کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، عادل آذر از بین الیاس نادران و علیرضا منادی سفیدان، نمایندگان مجلس نهم با رأی اکثریت اعضای کمیسیون برای تصدی ریاست دیوان محاسبات به صحن علنی مجلس معرفی شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.