۳۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
کد خبر: 403586

نوکیا که زمانی غول دنیای تلفن‌های همراه محسوب می‌شد، این‌روزها به دنبال تثبیت موقعیت خود است تا بتواند با شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند مشهور رقابت کند.

 خبرخوب برای طرفداران نوکیا

درست دو ماه پیش بود که خبرهایی مبنی بر تمایل نوکیا برای بازگشت به صحنه رقابت گوشی‌های هوشمند در اینترنت و میان کاربران پخش شد. شایان ذکر است که این بار نوکیا در صدد همکاری با شرکت فنلاندی HMD global است.
این خبر کافی بود تا موجی مملو از هیجان در صحنه رقابت گوشی‌های هوشمند به راه بیفتد و همین مسئله ما را ترغیب کرد تا با انجام یک تحقیق و نظرسنجی، متوجه شویم که آیا از نظر مردم، نوکیا می‌تواند در این بازار نسبتا اشباع‌شده گوشی‌های اندرویدی به موفقیت دست پیدا کند یا خیر.
جالب این‌جاست که اکثریت کاربران به این سوال به قاطعیت پاسخ مثبت دادند و اگر صحت و سقم آخرین شایعات ثابت شود، بنابراین می‌بایست به موج هیجان کاربران دامن زد!
آخرین شایعه درزپیدا کرده بر این باور است که نوکیا در حال کار بر روی دو گوشی‌هوشمند است که در اندازه‌های ۵٫۲ و ۵٫۵ اینچی به بازار عرضه می‌شوند و هر دو بنا بر گزارشات، از بدنه فلزی و محکمی بهره‌مند هستند که برای سال‌ها حسرت داشتن آن‌ها در دل کاربران باقی‌مانده است! ناگفته نماند که هر دو گوشی بر اساس خبرها از پردازنده اسنپ دراگون ۸۲۰ و گواهینامه IP68 مانند گلکسی اس ۷ ، اس ۷ اکتیو و اس ۷ اج بهره‌مند هستند که این به معنی ضد گرد و غبار بودن و نیز ضد آب بودن است؛ بنابراین شما می‌توانید این گوشی‌ها را به مدت ۳۰ دقیقه و در ۳ فوت آب نگاه داریدو در نهایت سالم از آب خارج کنید و به ادامه کارتان بپردازید!
آن‌طور که از شایعات برمی‌آید، گوشی‌های ۵٫۲ و ۵٫۵ اینچی نوکیا توسط دو منبع جداگانه، یعنی Nokia Power User(NPU) و GizmoChina تایید شده اند؛ اگرچه، دومین منبع مدعی است که نوکیا از کیفیت صفحه نمایش ۲K برای گوشی‌های خود استفاده خواهد کرد، اما اولین منبع یعنی NPU بر این باور است که خبر کیفیت صفحه نمایش هنوز به بیرون درز نکرده است، اما می‌توان انتظار یک صفحه نمایش OLED با کیفیت QHD را برای هردو گوشی معقول دانست.
آن‌گونه که از خبرها شنیده‌ایم، گوشی ۵٫۵ اینچی نوکیا قرار است از دوربین ۲۲٫۶ مگاپیکسلی برخوردار باشد و این در حالی است که NPU ادعا کرده سنسور‌ها بر روی هر دو گوشی از بهترین و حساس‌ترین سنسور‌های نوع خود هستند که نتیجه تحقیق گسترده نوکیا بر روی ماده گرافن است.
بر اساس GizmoChina، هردو گوشی هوشمند نام‌برده نوکیا در چین عرضه خواهند شد و گوشی بزرگ‌تر قیمتی در حدود ۵۰۰ دلار خواهد داشت.
گویا قرار است معرفی این دو گوشی هوشمند در اواخر سال جاری میلادی صورت بگیرد، اما احتمالا عرضه رسمی آن‌ها به سه ماهه نخست سال ۲۰۱۷ موکول شود.
نظر شما چیست؟ مطمئنا اکثریت قریب به اتفاق شما کاربران در گذشته سابقه کار با گوشی‌های نوکیا را داشته‌اید و یا حتی تعدادی از شما عزیزان همین حالا از طریق گوشی‌های لومیا در حال مطالعه این صفحه باشید! نکته‌ای که مشهود است، رضایت اکثریت کاربران از کیفیت و راندمان این نوع برند است که در نوع خود جالب توجه است؛ نکاتی مانند آنتن‌دهی قوی، کیفیت ساخت بالا، دوام و طول عمر مثال زدنی و … باعث شده است تا کاربران بیش از پیش منتظر وقوع یک معجزه توسط نوکیا باشند تا بار دیگر به صحنه رقابت داغ گوشی‌های تلفن همراه بازگردد.
همان‌گونه که در خبر ذکر شد، نوکیا گویا طعم شکست را به طوری تجربه کرده است که می‌خواهد در نهایت با به‌کارگیری سیستم عامل اندروید در گوشی‌های خود، دل کاربران را به‌دست آورد. واقعیت هم همین است؛ خود بنده یک گوشی لومیا دارم که آن‌چنان چنگی به دل نمی‌زند.
البته شایان ذکر است که نوکیا سابقه تولید گوشی اندرویدی را در گذشته‌ای نه چندان دور داشته، اما موفقیت چندانی به‌دست نیاورد. این بار نوکیا با یک شروع طوفانی در صدد تصاحب سهم زیادی از بازار گوشی‌های هوشمند است.

منبع: کلیک
 
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.