دریافتهای نامشروع باید برگردانده بشود و اگر کسانی بی‌قانونی کرده‌اند، مجازات بشوند و اگر سوءاستفاده از قانون هم شده است، بایستی این‌ها را از این کارها برکنار بکنند؛ این‌ها کسانی نیستند که لیاقت این‌را داشته باشند که در این مراکز قرار بگیرند.

حقوقهای نجومی نباید شامل مرور زمان شود/ پیگیری جدی و اطلاع‌رسانی به مردم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، بخش هایی از بیانات حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مدظله العالی را در ذیل از نظر می گذرانید:

حتماً باید «حقوقهای نجومی» به‌صورت جدی پیگیری و نتیجه‌اش به اطلاع مردم برسد

*       اصول خط امام؛ دوری از نابرابری و اشرافیگری‌

امام نابرابری اقتصادی را با شدّت و حدّت رد می‌کرد؛ اشرافی‌گری را با تلخی رد می‌کرد؛ به‌معنای واقعی کلمه امام طرفدار عدالت اجتماعی بود؛ طرفداری از مستضعفان شاید یکی از پر تکرارترین مطالبی است که امام بزرگوار ما در بیاناتشان گفتند؛ این یکی از خطوط روشن امام است؛ این یکی از اصول قطعی امام است.

از آن‌طرف به مسؤولان کشور هشدار می‌داد درباره خوی کاخ‌نشینی - این نکته‌ای که در قرآن هم آمده است: «وَ سَکَنتُم فی مساکِنِ الَّذینَ ظَلَموا» - و همه را از خوی کاخ‌نشینی برحذر می‌داشت، تأکید مکرّر می‌کرد بر این‌که به وفاداری طبقات ضعیف اعتماد کنید.

مسأله عدالت اجتماعی، طرفداری از محرومان و دوری از خوی اشرافی‌گری و خوی تجمّل‌گرایی و عمل در این‌جهت.(14/3/1394)

*       حقوقهای نجومی؛ هجوم به ارزشها

موضوع حقوق‌های نجومی، در واقع هجوم به ارزش‌ها است، اما همه بدانند که این موضوع از استثناها است و اکثر مدیران دستگاه‌ها، انسان‌های پاک‌دست هستند، اما همین تعداد کم نیز خیلی بد است و باید حتماً با آن برخورد شود. (2/4/1395)

*       خیانت به آرمان انقلاب اسلامی‌

یک مطلب هم درباره مسائل داخلی کشور، موضوع این حقوقها و برداشت‌های غیرمنصفانه و ظالمانه از بیت‌المال است که امروز در بین مردم رایج شده است که خبرش را دهان به دهان نقل می‌کنند، این برداشت‌ها نامشروع است، این برداشت‌ها گناه است، این برداشت‌ها خیانت به آرمانهای انقلاب اسلامی است.(16/4/1395)

*       لزوم برگرداندن مال، مجازات و عزل‌

قطعاً در گذشته کوتاهی‌هایی شده است، غفلتهایی شده است، بایستی جبران بشود؛ این‌جور نباشد که ما سروصدا بکنیم و بعد قضایا را تمام بکنیم و به‌کلّی به‌دست فراموشی بسپریم؛ باید دنبال بشود.

خوشبختانه رئیس جمهور محترم و رؤسای محترم دو قوّه دیگر متعهّد شده‌اند که این مسأله را دنبال کنند؛ باید با جدیّت دنبال بشود؛ دریافتهای نامشروع باید برگردانده بشود و اگر کسانی بی‌قانونی کرده‌اند، مجازات بشوند و اگر سوءاستفاده از قانون هم شده است، بایستی این‌ها را از این کارها برکنار بکنند؛ این‌ها کسانی نیستند که لیاقت این‌را داشته باشند که در این مراکز قرار بگیرند.

با این پدیده بایستی با جدّیّت مقابله بشود؛ مسأله عزل کردن و برکنارکردن و برگرداندن آنچه از بیت‌المال به‌صورت نامشروع خارج شده است، این‌را در دستور قرار بدهند. این وظیفه همه است. (16/4/1395)

*       نتیجه اشرافی‌گری، اسراف و تجمّل ‌

ما آسیب‌های ناشی از فقر را شناخته‌ایم، روی آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کنیم، درباره آن‌ها جلسه می‌گذاریم، امّا آسیب‌های ناشی از مستی اشرافی‌گری را کأنّه درست نمی‌شناسیم.

وقتی اشرافی‌گری، اسراف و تجمّل در جامعه وجود داشته باشد و ترویج بشود، این قضایا به دنبالش پیش می‌آید و به‌وجود می‌آید و همه دنبال این هستند که یک طعمه‌ای به‌دست بیاورند و خودشان را از آن سیر کنند، شکمها را از این مالهای حرام پُر کنند. (16/4/1395)

*       پیامد عدم پیگیری؛ فاجعه بزرگ‌

مردم نسبت به این مسأله اهمّیّت می‌دهند و اگر چناچه این قضیّه اتّفاق نیفتد و دنبال‌گیری نشود، اعتماد مردم به نظام کاسته می‌شود که این فاجعه بزرگی خواهد بود. بایستی با اقدام جدّی، اعتماد مردم را حفظ کرد. (16/4/1395)

این موضوع نباید شامل مرور زمان شود بلکه باید حتماً به‌صورت جدی پیگیری و نتیجه آن به اطلاع مردم رسانده شود.

براساس اطلاعاتی که به من رسیده است، میزان دریافتی مدیران در بیشتر دستگاه‌ها، در حد معقول است و دریافتی‌های کلان، مربوط به تعداد اندکی از مدیران است که باید با همین موارد اندک هم برخورد قاطعانه انجام شود.(2/4/1395)

*       تلاش دشمن در سوء استفاده از این قضیه‌

دشمنان نظام اسلامی می‌خواهند از این قضیّه یک مستمسکی علیه نظام اسلامی درست بکنند. این‌ها یک عدّه‌ای هستند که در قبال مجموعه مدیران و کارکنان دستگاه‌های مسؤول که با پاکی و صداقت دارند کار می‌کنند، عدّه زیادی نیستند، امّا همین کمشان هم مضر است، همین کمشان هم عیب است؛ این عیب را بایستی برطرف کرد. (16/4/1395)

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    0 0
    سری هم به بانک سپه بزنید