فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) گفت: در حوزه کشف و شناسایی در پدافند هوایی پیشرفت‌های چشمگیری حاصل شده است.

تلفیق سامانه‌های بومی و جدید پدافند هوایی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در جمع کارکنان ستاد این قرارگاه اظهار داشت: در هر چهار حوزه کشف، شناسایی، رهگیری و درگیری که ماموریت‌های اصلی پدافند هوایی است پیشرفت‌های خوبی به وجود آمده و به لطف تلاش و پشتکار کارکنان و تعامل مناسب با مجموعه‌های علمی، نیازمندی‌های تجهیزاتی پدافند هوایی بر اساس نیاز روز و با توجه به مدل‌ تهدید‌های آینده تامین می‌شود.

وی گفت: در حوزه کشف و شناسایی در پدافند هوایی پیشرفت‌های چشمگیری حاصل شده و استقرار رادارهای متنوع در نقاط مختلف کشور و همچنین توسعه سامانه‌های شناسایی دوست از دشمن در کنار این رادارها باعث شده تا اشراف مناسبی در بحث کشف و شناسایی برای پدافند ایجاد شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در ادامه افزود: در حوزه رهگیری و درگیری نیز با تکیه بر توانمندی‌های بومی، پدافند هوایی قادر است با هر تهدیدی در هر ارتفاع پروازی درگیر شود و تلفیق سامانه‌های بومی با سامانه‌های جدید توانایی پدافند هوایی را افزایش داده است.

وی در پایان تاکید کرد: با وجود این که پدافند هوایی یک یگان تجهیزات محور است و ما تمام تلاش خود را در جهت ارتقا، بهینه سازی و به روز نگاه داشتن تجهیزات داریم اما تکیه اصلی ما به نیروهای مومن، متعهد و انقلابی است که بر اساس اهداف و آرمان‌های مقدس و دینی خود پا در راه حفاظت و حراست از آسمان کشور گذاشته‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.