قدس آنلاین/ جوین: فرماندار جوین با اظهار گلایه ازاوضاع نابسامان جاده‌های این شهرستان گفت: شهرستان جوین حتی یک کیلومتر جاده استاندار ندارد!

گلایه فرماندار جوین از نبود جاده استاندارد!

جدی کار در جلسه شورای اداری شهرستان با اشاره به آمار بالای تصادفات منجر به فوت در شهرستان، اظهار داشت: طبق آمار نیروی انتظامی جوین، سال گذشته ۲۵ نفر از شهروندان در جاده جوین به سبزوار جان خود را از دست دادند.

وی افزود:از ابتدای امسال نیز سه نفر، قربانی این جاده غیر استاندارد شده اند.

* ضرورت استاندارد سازی جاده‌ها

وی با بیان این مطلب که متولیان راه وشهر سازی شهرستان برای حل این معضل نباید آرام و قرار داشته باشند، تصریح کرد: اداره راه و شهرسازی نسبت به استاندارد سازی جاده‌های اصلی اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه جاده جوین به سبزوار یک جاده بسیار خطرناک است، اظهار داشت: هرچند این جاده مجوز دو بانده شدن را دریافت کرده، اما اجرا شدن این طرح، حداقل پنج سال زمان می‌برد.

وی گفت:متولیان راهسازی شهرستان باید در اسرع وقت نسبت به ایجاد باند تندرو و کندرو در این جاده اقدام کنند، تا بیش از این شاهد تصادفات جرحی در این مسیر نباشیم.

* ادامه عملیات روکش آسفالت

وی با اشاره به اجرای طرح روکش آسفالت جاده حکم آباد- نقاب و انداده، یادآور شد: تاکنون ۱۰ کیلومتر ازاین جاده آسفالت شده است که همین میزان نیز تأثیر بسزایی در کاهش تصادفات داشته، از این رو لازم است، اداره راه و شهرسازی نسبت به روکش آسفالت بقیه مسیر اقدام کند.

وی در ادامه به پدیده شوم قاچاق کالا اشاره کرد و گفت: قاچاق کالا، تولید ملی را هدف قرار داده و باعث تشدید بیکاری در جامعه می‌شود.

وی افزود: هر اندازه ورود کالاهای قاچاق به کشور زیاد شود، به همان اندازه تولید، کاهش یافته و جوانان ما بیکار می‌شوند.

وی تصریح کرد: پدیده قاچاق کالا علاوه بر اقتصاد کشور، بر اخلاق و فرهنگ جامعه هم اثر گذار بوده و سلامت عمومی را نیز تهدید می‌کند.

جدی کاردرادامه در خصوص فعالیت‌های کارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستان، اظهار داشت: اقدامات این کار گروه از ابتدای امسال تا کنون، در خصوص شناسایی ظرفیت‌ها و مزیت‌های شهرستان، شناسایی موانع و محدودیت‌ها و بررسی پروژه‌های پیشنهادی، بخوبی صورت گرفته است.

وی افزود: مشخصات تمام واحد‌های تولیدی فعال، نیمه فعال و تعطیل شهرستان شناسایی و به منظور ارایه تسهیلات در اختیار کارگروه اقتصاد مقاومتی استان قرار گرفته است.

* تشکیل پرونده واحدهای تولیدی برای دریافت تسهیلات

وی یادآور شد: در استان نیز تا کنون ۱۳۸۵ واحد تولیدی شناسایی شده که برای دریافت تسهیلات تشکیل پرونده داده اند.

وی ادامه داد: ۶۳۳ مورد از این واحدها مربوط به حوزه صنعت و ۷۲۲ مورد هم مربوط به حوزه کشاورزی است.

وی افزود: تاکنون ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات در استان به این واحد‌ها پرداخت شده و مبلغ ۱۰ میلیارد و ۸۰ میلیون تومان در بانک ملی و ۱۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در بانک صادرات آماده پرداخت به متقاضیان است.

* اعتبارات اختصاص داده شده، کفاف نمی‌دهد

فرماندارجوین با اشاره به توزیع نامناسب اعتبارات تملک دارایی و سرمایه ای شهرستان، گفت: سهم شهرستان جوین از این اعتبارات تنها 03/1 درصد اعتبارات استان است .

وی افزود: با توجه به اینکه جوین یک شهرستان تازه تأسیس و کمتر توسعه یافته است، این اعتبارات محدود برای شهرستان قابل توجیه نیست.

وی گفت: در حال حاضر ۳۳ پروژه ناتمام در شهرستان وجود دارد  که برای تکمیل آن‌ها ۳۲ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

 

 

 

  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.