قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در استان ۴۷ هزار معلم، مدیر و مربی وجود دارد، گفت: ۸۵ هزار دانش‌آموز استان نسبت به آشنایی با آثار سوء مواد مخدر آموزش داده شده‌اند.

 آشنایی ۸۵ هزار دانش‌آموز آذربایجان‌شرقی با آثار سوء مواد مخدر

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، جعفر پاشایی با اشاره به کسب رتبه اول شورای استان در مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: تحولات و اقدامات در 2.5 سال گذشته در استان اتفاق افتاده است که در مقایسه با سایر استان‌ها ویژه بوده و برآیند آن با بررسی تحلیل و کیفی در بین 31 استان‌ها در سطح بالایی قرار داشته است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: حوزه تعلیم و تربیت با توجه به مسئولیت ذاتی در انتقال فرهنگ به نسل بعدی و با  توجه به اینکه موضوع و مخاطب اصلی این ماموریت انسان است، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در این حوزه را حساس تر کرده است.

وی تصریح کرد: مسئولان آموزش و پرورش به طور مستقیم با 40 میلیون نفر دانش‌آموز و غیرمستقیم با کل جامعه در ارتباط هستند و به همین منظور کمیته پیشگیری از مواد مخدر به آموزش و پرورش محول شده است.

پاشایی اظهار داشت: بیشترین اقدامات آموزش و پرورش استان در این زمینه با تکیه بر پیش بینی، پیشگیری و مسئولیت‌سازی دانش‌آموزان بوده است.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت استان تصریح کرد: انسداد مبادی ورودی مواد مخدر در آغاز ورود به جامعه بسیار مهم است که در کنار این عملکرد حوزه پیشگیری موفق‌تر خواهد بود.

وی ادامه داد: موارد برجسته طرح مبارزه با مواد مخدر والدین هستند که در استان 45 هزار نفر در 480 مدرسه با سبک‌های فرزند‌‌پروری و شناخت رفتارهای پرخطر برای نوجوانان مستقیما آموزش دیده‌اند و این موضوع امسال نیز برجسته‌تر ادامه خواهد داشت.

پاشایی با بیان اینکه در استان 47 هزار معلم، مدیر و مربی وجود دارد، افزود: پرسنل فرهنگیان رسانه‌های خوبی برای والدین و دانش‌اموزان می‌تواند باشند و به همین منظور 5 هزار فرهنگی در سطح استان دوره آموزشی آشنایی با شیوه‌های برخورد با دانش‌اموزان و نحوه مبارزه با مواد مخدر را گذرانده‌اند و این روند ادامه خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش از آموزش مستقیم و غیرمستقیم 85 هزار دانش‌آموز در قالب کلاس‌های مختلف، پخش بروشورهای آموزشی و گنجاندن محتوای کتاب‌های درسی به موضوع‌های مختلف رفتارهای پرخطر خبر داد و افزود: همه موضوعات و اقدامات صورت گرفته باید به دانش‌آموز ختم شود و به جای محدودیت‌سازی، مسئولیت‌پذیر بودن را آموزش دهیم.

پاشایی با تاکید بر آموزش متناسب ،گفت: طرح های ابتکاری در قالب جشنواره و نمایشگاه در نواحی و مناطق استان تشکیل شده است که در واقع این طرح‌ها با توجه به روند جامعه و متناسب با زمان و مکان برای نوجوانان برگزار شده است.

وی اذعان داشت: عقد قرارداد و تفاهم‌نامه‌هایی که در طول سال با نهادهای مختلف صورت گرفته است که تمام ظرفیت‌ها و امکانات ‌استان را برای پیشگیری بکار می‌گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.