فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از دستگیری قاتل فراری پس از گذشت ۱۵ سال از وقوع جرم خبر داد.

 قاتل فراری بعد از ۱۵ سال در جهرم دستگیر شد

سرهنگ عبدالعظیم انصاری اظهار داشت: متهم در سال 1380 در پی اختلافات خانوادگی، مادر زن خود را در شهرستان شیراز با شلیک گلوله به قتل رسانده و متواری شده بود.

وی افزود: سرانجام با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی پلیس، مخفیگاه متهم در یکی از روستاهای اطراف شهرستان جهرم شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با اشاره به اینکه متهم در تحقیقات تخصصی پلیس به ارتکاب قتل اعتراف کرد، گفت: پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی ارجاع داده شد.

دستگیری عامل سو استفاده از تصاویر شخصی اینستاگرام در شیراز

رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که با سوء استفاده از تصاویر موجود در پروفایل شخصی شبکه اجتماعی اینستاگرام یک خانم جوان، اقدام به انتشار آن در فضای مجازی کرده بود.

سرهنگ سیدموسی حسینی اظهار داشت: خانم جوانی در شیراز با ارائه مرجوئه قضایی مدعی شد در ایام گذشته افرادی با تماس‌های مکرر و ارسال پیامک‌های غیر اخلاقی سبب سلب آرامش وی و خانواده‌اش شده‌اند که در ادامه متوجه می‌شود افراد مزاحم از طریق یک کانال غیراخلاقی در شبکه اجتماعی تلگرام اقدام به انتشار تصاویر و اطلاعات شخصی او می‌کنند.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود بیان می‌کند تمامی این تصاویر در پروفایل (صفحه) شخصیم در شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده که با تغییراتی به تصاویر غیراخلاقی مستهجن تبدیل شده است و در این راستا به کسی هم مظنون نمی باشد.

رئیس پلیس فتا استان فارس اظهار کرد: با تشکیل پرونده ماموران اقدامات خود را جهت شناسایی متهم یا متهمان آغاز کردند و کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی‌های تخصصی و اقدامات فنی موفق به شناسایی و دستگیری متهم که یک خانم از دوستان شاکی بوده است، می‌شوند.

سرهنگ حسینی بیان کرد: متهم در بازجویی فنی عنوان داشته به دلیل خصومت شخصی که با شاکی داشته است دست به این عمل مجرمانه زده است و گمان نمی‌کرده شناسایی شود.

رئیس پلیس فتا استان فارس با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی مکانی امن و مناسب برای نگه‌داری عکس‌های شخصی و خانوادگی افراد نیست، از شهروندان درخواست کرد: در این زمینه هوشیار بوده و توصیه‌ها پلیس را جدی بگیرند و از انتشار اطلاعات محرمانه خود در این شبکه‌ها اجتناب کنند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.