نخست وزیر جدید انگلیس و صدر اعظم آلمان در دیدار و گفتگویی در برلین بر روابط دوستانه دو کشور حتی بعد از خروج انگلیس تاکید کرده و مرکل نیز نیاز لندن به زمان برای ارائه درخواست خروج را قابل درک دانست.

ترزا می: خروج قطعی  انگلیس

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، "ترزا می"، نخست وزیر جدید انگلیس که به برلین سفر کرده است با "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان دیدار و گفتگو کرد.

هر دو مقام اروپایی بر روابط دوستانه دو کشور تاکید کردند و ابراز اطمینان کردند که روابط هر دو کشور با وجود نتیجه همه پرسی خروج انگلیس از این اتحادیه تنگ و دوستانه باقی می ماند.

مرکل تاکید کرد که فرآیند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در یک فضای دوستانه و بر اساس بسیاری از اعتقادات مشترک می تواند جریان پیدا کند.

ترزا می هم تاکید کرد که طبیعتا روابط ما تغییر خواهد کرد اما مناسبات اقتصادی باید همچنان به صورت تنگاتنگ باقی بماند. هر دو مقام بر رشد اقتصادی قدرتمند و تجارت آزاد تاکید کردند.

نخست وزیر انگلیس درباره این مسئله که آیا انگلیس همچنین بدون آزادی تردد برای شهروندان اروپایی همچنان می تواند بخشی از منطقه آزاد تجاری باقی بماند گفت: این موضوع بخشی از گفتگوهای ما خواهد بود.

ترزا می در دیدار با صدر اعظم آلمان همچنین بار دیگر بر این مسئله تاکید کرد که نمی خواهد درخواست برای خروج کشورش از اتحادیه اروپا را تا پایان سال جاری میلادی ارائه دهد.

مرکل نیز گفت: این کاملا قابل درک است که دولت انگلیس در ابتدا به زمان نیاز دارد تا بتواند در مذاکرات موضع گیری کند. با این حال نباید شرایط بن بست و معلقی ایجاد شود.

صدر اعظم آلمان همچنین گفت: یک آمادگی خوب برای مذاکرات خروج از دید من مهم و به نفع اتحادیه اروپا است.

وی همزمان مجددا این مسئله را روشن کرد که مذاکرات درباره خروج انگلیس تازه زمانی می تواند آغاز شود که درخواست رسمی بر اساس بند پناجاه پیمان اروپایی از طرف لندن ارائه شود. جدا از تصمیم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا آلمان و انگلیس روابط تنگاتنگ با هم دارند و ما ارزش های مشترکی داریم.

ترزا می نیز تاکید کرد که تصمیم برای خروج از اتحادیه اروپا قطعی و مشخص است و خروج همان خروج است. اما انگلیس همچنان به صورت سازنده با اتحادیه اروپا همکاری خواهد کرد. آلمان برای ما یک شریک مهم و یک دوست ویژه باقی می ماند.

آلمان قبل از دیدار مرکل و می بر موضع رد خود برای گفتگوهای غی رسمی با لندن دراره خروج از اتحادیه اروپا تاکید کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.