در حالی که بحران گروگانگیری در ارمنستان وارد پنجمین روز خود شده است، نیروهای پلیس در درگیری با معترضان، ده‌ها نفر از آنها را بازداشت کرده‌اند.

درگیری معترضان و بحران گروگانگیری همچنان در ایروان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، نیروهای پلیس امروز پنجشنبه ده ها نفر از معترضان را در شهر ایروان پایتخت ارمنستان بازداشت کردند.

این بازداشت ها پس از آن صورت گرفته است که شب گذشته درگیری بین معترضان و نیروهای پلیس ارمنستان درگرفته است. وزارت بهداشت ارمنستان نیز اعلام کرد: حداقل 51 نفر از جمله 25 مامور پلیس در درگیری های شب گذشته زخمی شده‌اند.

درگیری ها زمانی آغاز شد که معترضان با پرتاب سنگ به سوی نیروهای پلیس که ساختمانی را که گروگانگیران در آن حضور دارند، حمله کردند. از یکشنبه صبح تاکنون گروگانگیران به ساختمان پلیس در شهر ایروان حمله کرده و تعدادی را به گروگان گرفته اند.

نیروهای پلیس ارمنستان نیز با گاز اشک آور به معترضان حمله کرده اند. تا امروز صبح، نیروهای پلیس ضد شورش در حال متفرق کردن جمعیت تظاهرات کننده بودند و ده ها نفر را بازداشت کردند.

نیکول پاشینیان رهبر حزب مخالف دولت ارمنستان در این باره تاکید کرد: حداقل 15 سیاستمدار این حزب توسط نیروهای پلیس بازداشت شده اند.

معترضان از دولت خواسته اند تا پاشینیان اجازه داشته باشد تا به افراد مسلح که در ساختمان پلیس هستند، مواد غذایی برساند.

هونان پوگوسیان معاون اول پلیس ارمنستان در این باره تاکید کرد: گفتگوها با گروگانگیران همچنان ادامه دارد. ما نهایت سعی و تلاش خود را انجام می دهیم که این مساله بدون خونریزی حل و فصل شود.

نیروهای پلیس ارمنستان از روز سه شنبه اطراف ساختمان را محاصره کرده و خیابان های منتهی به این ساختمان را مسدود نموده اند. افراد مسلح تاکنون حاضر به تسلیم نشده اند. آنها طی روزهای یکشنبه و دوشنبه، 4 گروگان را آزاد کردند.

این حمله با هدف آزادسازی "جیریر سیفیلیان" رهبر مخالفان ارمنستان انجام شده است، وی 20 ژوئن به اتهام توطئه برای تصرف چند ساختمان دولتی و تاسیسات مخابراتی در ایروان بازداشت شده است.

طرفداران سفیلیان پیش از این اعلام کرده بودند که قصد دارند با تحریک یک گروه مسلح شورشی، وضعیت و شرایط را در ارمنستان تغییر دهند.

افراد مسلح خواستار استعفای سرژ سرگیسیان رئیس جمهور ارمنستان شده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.