جرمی کوربین رهبر حزب کارگر روز پنجشنبه در اولین روز از کارزار رسمی تبلیغاتی اش برای رقابت رهبری این حزب وعده داد که درصورت پیروزی در این رقابت و تشکیل دولت کارگری، با تبعیض در محیط های کار، بی عدالتی ، نابرابری و تعصب مبارزه کند.

  جرمی کوربین وعده مبارزه با 'تبعیض در محیط های کار'، بی عدالتی و نابرابری داد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، وی در سخنانی در جمع هوادارانش در لندن گفت: تبعیض در محیط های کار یکی از پنج مشکل جدی در قرن 21 بشمار می آید.
وی گفت: چهار مشکل دیگر قرن بیستم، نابرابری، بی عدالتی، تعصب ناشی از پیشداوری و نیز غفلت (نادیده گرفتن مردم) است که مبارزه با آنها از جمله اهدافم در صورت پیروزی در انتخابات رهبری حزب کارگر و دست یابی به مقام نخست وزیر انگلیس، هستند.
رقابت رهبری در حزب کارگر برای انتخاب رهبر جدید این حزب از روز چهارشنبه گذشته ( 20 جولای) با مشخص شدن نامزدهای نهایی که شامل جرمی کوربین و نیز اسمیت اون هستند، آغاز شد. 
جرمی کوربین در جریان سخنرانی امروزش ( پنجشنبه ) وعده داد در صورت روی کار آمدن دولت کارگری در جریان انتخابات 2020 میلادی وشکست محافظه کاران ، تمامی کارفرمایانی که بالاتر از 21 کارمند دارند موظف خواهند شد که ضمن انتشار جزییات پرداخت حقوق به کارکنانشان ، شیوه ارتقای شغلی آنان و نیز ساعت دقیق کار، به برابری نیروها در محیط کار متعهد شوند.
وی همچنین در سخنانش گفت که در جریان انتخابات عمومی انگلیس ممکن است شماری از نمایندگان پارلمانی حزب کارگر با توجه به روند کاری آنها تغییر یابند.
براساس برنامه ریزی صورت گرفته تا روز چهارشنبه گذشته رسما نامزدهای رهبری حزب کارگر معرفی شدند و روند انتخابات در این حزب از روز پنجشنبه عملا شروع شد.
در 22 آگوست قرار است اوراق رأی گیری از طریق ایمیل و یا پست به اعضای این حزب فرستاده شود و تا 21 سپتامبر آینده اعضای یادشده فرصت دارند که از بین دو نامزد یعنی جرمی کوربین و اسمیت اون، یک نفر را انتخاب کنند.
نتیجه انتخابات رهبری حزب کارگر قرار است در 24 سپتامبر در اجلاس سرتاسری این حزب در شهر لیورپول اعلام شود.
براساس گزارش های منتشر شده، کارزار تبلیغاتی کوربین در حالی در روز پنجشنبه شروع شد، که ظرف 48 ساعت، 183 هزار نفر با پرداخت حداقل تعرفه (25 پوند) به منظور شرکت در رای گیری یاد شده که مهلت آن تا روز چهارشنبه گذشته بود، به عضویت این حزب در آمدند که گفته می شود اکثریت آنها از حامیان جرمی کوربین بوده اند.
جرمی کوربین اگرچه با مخالفت اعضای کابینه در سایه و نیز رای عدم اعتماد اکثریت نمایندگان پارلمانی حزب کارگر مواجه است اما رهبر این حزب از سوی تمامی اعضای آن انتخاب می شوند.
جرمی کوربین در جریان انتخابات رقابت رهبری حزب کارگر در سپتامبر سال گذشته که در آن چهار نامزد شرکت داشتند، توانست رهبری حزب را با کسب اکثریت آرا به دست گیرد؛ اتفاقی که تقریبا هیچ کس در انگلستان انتظارش را نداشت.
از میان 422 هزار رای داده شده در جریان انتخابات رهبری حزب کارگر در سال 2015 میلادی، جرمی کوربین توانست حدود 251 هزار رای و به عبارت دیگر حدود 59 درصد آراء را به دست آورد. 'اندی بورنهام'، 'ایوت کوپر' و 'لیز کندال' سه نامزد دیگر این حزب به ترتیب 19، 17 و 5 درصد آراء را به دست آوردند. 
زمانی که کوربین در ژوئن سال 2015 میلادی نامزدی خود را برای رهبری حزب کارگر اعلام کرد، تقریبا کسی او را جدی نگرفت و کارشناسان سیاسی نیز شانس چندانی برای وی قائل نبودند.
جرمی کوربین از زمان پیروزی اش در انتخابات رهبری حزب کارگر از سوی هم حزبی هایش ونیز محافظه کاران به بهانه های مختلف بشدت مورد حمله و تخریب بوده است.
وی در حال حاضر از نمایندگان پارلمانی شورشی حزب کارگر متهم به ناتوانی در ارتباط گیری با رای دهندگان و در نتیجه نداشتن بخت پیروزی در انتخابات سراسری شده است.
کوربین همچنین از سوی آنها متهم شده که نتوانسته است نقش موثری در همه پرسی 23 ژوئن ( سوم تیرماه ) که منجر به برگزیت شد، ایفا کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.