رئیس کمیته امداد از برنامه این نهاد برای ایجاد ۲۰۰ هزار شغل خبر داد.

 برنامه کمیته امداد برای ایجاد ۲۰۰ هزار شغل

به گزارش قدس آنلاین، پرویز فتاح در حاشیه بازدید از طرح داوطلبانه تعدادی از پزشکان متخصص برای ارائه خدمات درمانی در حوزه دندانپزشکی و چشم‌پزشکی به محرومان و نیازمندان و افراد تحت پوشش کمیته امداد با تقدیر از  این حرکت خیرخواهانه اظهار داشت: خوشبختانه در کشورمان تعداد زیادی از پزشکان متخصص وجود دارند که به عنوان زکات تخصص‌شان اقدام به ارائه خدمات درمانی به محرومان و نیازمندان می‌کنند که این عمل اقدامی انسانی، ارزشی و انقلابی است که بدون هیچگونه چشمداشتی انجام می‌شود.
رئیس کمیته امداد افزود: این پزشکان متخصص با هزینه خودشان و به صورت داوطلبانه اقدام به خرید خودرو، کانکس و تجهیزات چشم‌پزشکی و دندانپزشکی کردند و خدمات درمانی خود را در قالب کلینیک‌های سیار به نیازمندان و افراد محروم جامعه ارائه می‌دهند.
وی با بیان اینکه کلینیک‌های سیار در قالب طرح نورآوران سلامت تاکنون 25 ماموریت درمانی در نقاط مختلف محروم کشور انجام داده‌اند و در قبال این خدمات هیچگونه هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند و این اقدام می‌تواند به عنوان نمونه قابل تقدیر مورد توجه قرار گیرد.
فتاح با تاکید بر اینکه راه‌اندازی کلینیک‌های سیار تخصصی باید مورد حمایت کمیته امداد قرار بگیرد، گفت: یکی از مشکلات همیشگی ما در مناطق محروم و دورافتاده کشور، ارائه خدمات درمانی تخصصی است چرا که پزشکان متخصص نمی‌توانند به صورت مستمر در این مناطق مستقر شوند و در حال حاضر نیز تعداد قابل توجهی مرکز درمانی احداث شده ولی به واسطه عدم استقرار پزشکان متخصص بلااستفاده ماندند.
رئیس کمیته امداد اضافه کرد: استفاده از این کلینک‌های سیار می‌تواند علاوه بر کاهش هزینه‌ها، خدمات درمانی تخصصی را در تمام نقاط محروم کشور ارائه دهد چرا که پزشکانی حضور دارند که حاضرند یک تا 3 ماه در این مناطق به صورت داوطلبانه و رایگان زکات تخصص خودشان را به مناطق محروم و مردم فرودست ارائه دهند.
وی با بیان اینکه هر واحد سیار تخصصی در حوزه دندانپزشکی و چشم‌پزشکی حدود 250 میلیون توان و هر کانتینر بزرگ این کلینک‌ها یک میلیارد تومان هزینه دارد، از حمایت کمیته امداد از طرح‌های اینچنینی خبر داد.
فتاح در ادامه در پاسخ به این سوال که کمیته امداد در سال گذشته تا چه اندازه در حوزه اشتغال موفق بوده‌اند گفت: در سال 94 بیش از هزار و 450 میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی به 120 هزار تحت پوشش کمیته امداد داده شد و هر ساله نیز شاهدیم که به طور متوسط 100 هزار خانواده که تسهیلاتی معادل 5 تا 15 میلیون تومان برای اشتغال‌زایی دریافت کرده‌اند با خودکفا شدن، از پوشش کمیته امداد خارج می‌شوند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر کشور با رکود و عدم رونق کسب و کار مواجه است ابراز امیدواری کرد که با تلاش دولت برای خروج از رکود اقتصادی طرح‌های اشتغال‌زایی در کمیته امداد بیش از پیش موفق باشد.
رئیس کمیته امداد در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه علی‌رغم حمایت بانک‌ها، با محدودیت منابع قرض‌الحسنه مواجه هستیم و دولت و مجلس قول مساعد برای افزایش این منابع را دادند، پیش‌بینی می‌شود در صورت اختصاص 2 هزار و 500 میلیارد تومان منابع قرض‌الحسنه به موضوع اشتغال مددجویان کمیته امداد، بیش از 200 هزار شغل در کشور ایجاد شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.