رهبر حزب کارگر بریتانیا معتقد است نتایج همه پرسی ماه گذشته در خصوص ترک اتحادیه اروپا باید مورد احترام واقع شود.

به همه پرسی بریتانیا احترام بگذاریم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، تصمیم مردم بریتانیا در همه پرسی 3 تیرماه برای خروج از اتحادیه اروپا موجب بروز شکاف سیاسی شدیدی در بین احزاب کارگر و محافظه کار شده است.

نمایندگان حزب کارگر به شدت از عملکرد جرمی کوربین رهبر این حزب در رقابت های مربوط به این همه پرسی انتقاد کرده و بر این باورند که وی تلاش کافی را برای متقاعد کردن رای دهندگان با هدف حمایت از ادامه عضویت در اتحادیه اروپا انجام نداده است.

کوربین در مصاحبه با شبکه بی بی سی تاکید کرد: من فکر می کنم شما باید به نتایج این همه پرسی احترام بگذارید، چه دوست داشته باشید چه نداشته باشید.

از زمان برگزاری این همه پرسی، حزب کارگر با چالش قدرت سیاسی روبرو شده است. اوون اسمیت که اعلام کرده است مردم بریتانیا باید در همه پرسی دیگری برای ترک اتحادیه اروپا شرکت کنند، رقیب جدی کوربین برای احراز رهبری حزب کارگر به شمار می رود.

کوربین در ادامه تصریح کرد: تضمین دسترسی به بازارهای اروپایی، باید یک بخش مهم از هر گونه توافقی برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا باشد.

52 درصد مردم بریتانیا در همه پرسی 3 تیرماه خواستار خروج از اتحادیه اروپا شده اند و تنها 48 درصد از ادامه عضویت در این اتحادیه حمایت کرده اند.

مساله مهاجرت یکی از موضوعات جنجالی در کمپین های مربوط به این همه پرسی بوده است.

روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا رسما زمانی آغاز خواهد شد که نخست وزیر جدید این کشور ماده 50 معاهده لیسبون را امضا کند. پس از امضای این ماده قانونی، روند دو ساله خروج بریتانیا از اروپا آغاز می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.