رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: پدیده ریزگردها در مناطق مختلف خراسان رضوی به ویژه در نوار شرقی و نیمه جنوبی استان تا پایان فصل تابستان ادامه دارد.

پدیده ریزگردها تا پایان تابستان میهمان خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرنگاران جوان ، یحیی قاینی پور افزود: ریزگردها در خراسان رضوی به دلیل وجود کانونهای گرد و خاک همیشه در فصل تابستان مشاهده می شود اما با تداوم خشکسالی، از بین رفتن مراتع و درختان این پدیده در سالهای گذشته نمود بیشتری یافته است.

وی گفت :خراسان رضوی یکی از نواحی مستعد ریزگردها در تابستان است که معمولا غرب، مناطق جنوبی، نوار شرقی و شمال شرق استان را فرا می گیرد.

رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی افزود: با اشاره به اینکه شهرستانهای تایباد، سرخس، باخرز و گناباد تحت تاثیر ریزگردها قرار دارند،گفت: گسترش سامانه های کم فشار جوی در فلات مرکزی ایران باعث می شود که جریانهای غربی از بیابانهای سمنان، نواحی غربی خراسان رضوی را تحت تاثیر خود قرار دهد.

قاینی پور  با بیان اینکه بادهای 120 روزه سیستان ایجاد ریزگردها در نوار شرقی و نیمه جنوبی خراسان رضوی را به دنبال دارد، افزود:شمال شرقی استان مانند سرخس نیز تحت تاثیر جریانهای صحرای 'قره قوم' ترکمنستان قرار دارد .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.