مدیر برنامه‌ریزی راهبردی و همکاری‌های‌ بین‌المللی شرکت فرودگاه‌ها گفت: شرکت‌های ایتالیایی مذاکرات و اقدامات اولیه خود را برای همکاری در توسعه فرودگاه‌های مهرآباد و تبریز آغاز کرده‌اند.

آمادگی ایتالیا برای ساخت ترمینال‌های جدید فرودگاه مهرآباد و تبریز

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدمهدی یزدانی با اشاره به حضور ایتالیا در طرح‌های توسعه‌ای فرودگاه‌های ایران گفت:‌ ایتالیا به‌عنوان یکی از اولین کشورهایی است که به‌صورت جدی برای مشارکت در طرح‌های توسعه‌ایی شرکت فرودگاه‌ها اعلام آمادگی کرده و شرکت‌های ایتالیایی مذاکرات و اقدامات اولیه خود را برای همکاری در توسعه فرودگاه‌های مهرآباد و تبریز آغاز کرده‌اند.

وی گفت: در راستای پیگیری توافقات دوجانبه بین وزرای راه و حمل‌ونقل ایران و ایتالیا و نیز روند پیشرفت پروژه‌ها و نیز بررسی موانع پیش رو و تعیین برنامه زمانبندی اجرایی پروژه‌ها، فعالیت "کمیته فنی مشترک زیربنایی جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا" 22 تیر ماه در شهر رم آغاز و نماینده شرکت فرودگاه‌ها نیز در این کمیسیون حضور یافت.

یزدانی افزود: در این کمیسون مشترک که با حضور وزیر راه‌وشهرسازی و هیات همراه و دلریو وزیر راه و حمل و نقل ایتالیا برگزار شد، مباحث مهم پروژه‌های حوزه حمل‌ونقل مورد بررسی قرار گرفت و بر تسریع اقدامات اجرایی و نیز حل و فصل موارد تخصصی و مالی در آینده نزدیک تاکید شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در این سفر جلسات تخصصی نماینده شرکت فرودگاه‌ها و نمایندگان شرکت‌های SEA و VITALI به‌صورت جداگانه در خصوص ساخت ترمینال‌های جدید فرودگاه مهرآباد و تبریز برگزار و ضمن بررسی مجدد روند انجام فعالیت‌ها بر انجام اقدامات اجرایی براساس توافق صورت گرفته تاکید شد.

به گفته یزدانی از مهمترین دستاوردهای این سفر توافق برای حل و فصل موضوعات تامین مالی پروژه‌های مشترک دو کشور از طریق همکاری بانکی و بیمه‌یی دو طرف و پیگیری آنها تا حصول نتیجه است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.