وزیر خارجه عراق در دیدار با همتای عربستانی خود نسبت به دخالت ریاض در امور داخلی این کشور هشدار داد.

هشدار صریح وزیر خارجه عراق به عادل الجبیر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان؛ابراهیم الجعفری، در دیدار با عادل جبیر، همتای سعودی خود، در واشنگتن از دخالت‌های ریاض در امور داخلی عراق به شدت انتقاد کرد. 
وزارت خارجه عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: الجعفری در حاشیه نشست بین‌المللی حمایت از عراق در جنگ با داعش، در واشنگتن، در ديدار با جبیر و ثامر سبهان، سفیر عربستان‌ سعودی در عراق، از دخالت وزارت امور خارجه عربستان و سفارت این كشور در امور داخلی عراق به شدت انتقاد كرد. 
بر اساس این بیانیه، الجعفری در دیدار با این دو مقام سعودی، دخالت ریاض در امور داخلی عراق را ناپذیرفتنی توصیف کرد. 
الجعفری در ادامه بر تلاش بغداد برای تقويت روابط اين كشور با تمامی كشورهای همسايه بر مبنای احترام به حاكميت ملّی و حسن هم‌جواری تأکید کرد. 
وزیر امور خارجه عراق روز جمعه همچنین در سخنرانی خود در این نشست از کشورهای جهان خواست جلوی منابع فکری و ایدئولوژیکی را که چهره اسلام را تخریب می‌کنند، بگیرند. 
الجعفری در سخنانی گفت: مقابله نظامی با تروریسم تا زمانی که افراط گرایی و منابع و مدارس فکری آن از بین نرود، فایده‌ای نخواهد داشت. 
این مقام ارشد عراقی از همه کشورها خواست به تمامیت ارضی، استقلال و قوانین عراق احترام بگذارند و بدون هماهنگی با دولت عراق به این کشور نیرو نفرستند و در امور داخلی عراق دخالت نکنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.