قدس آنلاین: معاون ایمنی فنی و بهره برداری اداره کل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی از جمع آوری تابلوها و بیلبوردهاي فاقد مجوز و غیر مجاز از حاشیه جاده مشهد-شاندیز خبر داد.

جمع آوری تابلوها و بیلبوردهاي غيرمجاز از حاشیه جاده مشهد- شاندیز

محمود آنت در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، افزود: با هدف افزایش ضریب ایمنی و پیشگیری از بروز تصادفات رانندگی، ساماندهي تبليغاتي جاده توریستی مشهد-شاندیز، تابلوها و بيلبوردهاي فاقد مجوز و غیرمجاز طی بامداد امروز سه شنبه از حاشیه جاده مشهد-شاندیز جمع آوری شدند.
وی با اشاره به شناسایی حدود 70 تابلو و بیلبورد غیرمجاز در این محور مواصلاتی، ادامه داد: بر اساس قانون ایمنی راه ها و راه آهن، نصب هر گونه تابلوی تبلیغاتی و اختصاصی در حریم راه های کشور باید صرفا با مجوز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و طي شدن روال مربوطه شامل مكان يابي صحيح محل نصب تابلو، ميزان بازتابش نور و ... انجام گیرد.
معاون ایمنی فنی و بهره برداری اداره کل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی یادآور شد: برای صاحبان تابلوهای تبلیغاتی غیرمجازي كه امروز جمع آوري شدند اخطاریه ارسال شده بود، ضمن اينكه از طريق جرايد و رسانه هاي جمعي اطلاع رساني لازم انجام شده بود؛ اما اقدامی براي اخذ مجوزهاي لازم و اصلاح يا جمع اوري تابلوهاي غيرمجازشان نکردند.
وی افزود: جمع آوری تابلوها و بیلبوردهای فاقد مجوز و غیر مجاز از حاشیه جاده مشهد-شاندیز پس از اخذ مجوزهاي لازم از دادستاني و هماهنگي با نهادها و ادارات ذي ربط، طی بامداد تا صبح سه شنبه با حضور نماینده دادستان، نیروهای راهداری و پلیس انجام شد.
آنت با بیان این که محور مشهد-شاندیز یکی سه محور مواصلاتی پر تردد در استان خراسان رضوی است، ادامه داد: از آنجا كه تابلوهای تبلیغاتی و اختصاصی غیرمجاز از هيچ الگوي استانداردي از نظر ميزان جلب توجه رانندگان، بازتابش نور در روز و شب در حاشیه جاده ها تبعیت نمی کند و منجر به حواس پرتي رانندگان می شود، نقش بسزایی در تصادفات و بروز حوادث جاده ای ایفا می کند.
وی خاطرنشان کرد: متقاضیان نصب تابلوهای تبلیغاتی، اختصاصی و اطلاع رسانی در حاشیه راه های استان باید با مراجعه به اداره کل حمل و نقل پایانه های استان خراسان رضوی و آگاهی از اصول مکان یابی و معیارهای فنی و رعایت قوانین و مقررات ایمنی عبور و مرور و اخذ مجوزهاي لازم، به ارتقای ایمنی تردد کمک شایانی کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.