پروژه آبرسانی به حرم حضرت علی (ع) و شهر قدیم نجف به همت مهندسان و پیمانکاران ایرانی به پایان رسید.

 پیشکشی دیگر از ایران به حرم امام علی (ع) + تصاویر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری ایسنا، ماشاء‌الله بختیاری - مدیر پروژه آبرسانی به حرم مطهر علوی در ستاد بازسازی عتبات عالیات - گفت: پروژه تامین آب حرم مطهر امیرالمومنین (ع) و شهر قدیم نجف (اطراف حرم)، پیشکشی دیگری از ایرانیان به آستان مطهر است که به‌ منظور رفاه حال زائران و مجاوران اجرا شده است.

وی با بیان این‌که عملیات لوله‌گذاری و پوشش مناطق حفاری شده به پایان رسیده است، افزود: میزان آب ورودی (db) این سیستم، سه هزار مترمکعب در ساعت است که از این میزان ۵۰ درصد برای مصارف منطقه شهر قدیم نجف و ۵۰ درصد دیگر برای تامین آب صحن و شبستان حضرت زهرا (س) در نظر گرفته شده است.

او با اشاره به مشکلات فنی که هنگام لوله‌گذاری به دلیل وجود تاسیسات زیرساخت شهری و عبور قسمتی از لوله‌ها از منطقه وادی‌السلام بروز کرد، گفت: پس از پایان عملیات لوله‌گذاری، مناطق حفاری شده به بهترین شکل ترمیم، بازسازی و سنگ فرش شد.

به گفته‌ی بختیاری، طراحی این پروژه بدست مهندسان و کارشناسان ستاد بازسازی عتبات عالیات صورت گرفته است و کارشناسان شرکت آب و فاضلاب تهران نقش اصلی را در اجرای عملیات لوله‌گذاری داشتند.

مدیر پروژه آبرسانی به حرم مطهر علوی با اشاره به چند نوبت بازدید تولیت این حرم از  مراحل مختلف اجرای طرح، گفت: پروژه آبرسانی به حرم مطهر علوی به موتورخانه مخزن اصلی شهر نجف متصل شده و آماده بهره‌برداری است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    من دهات هایی در ایران میشناسم که اب خوردن ندارن و با تانکر خودشون دنبال اب میرن و به سختی روزگار میگذرونن جا داره مسولین کمی هم به این مناطق فقیر سر بزنند