سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالاوارز با بیان اینکه مشکل فنی در دقیقه ۹۰، اجرای رجیستری را به تعویق انداخت از حل مشکل و اجرای آن در هفته جاری خبر داد و از مردم خواست تا نگران نباشند؛ این طرح مشمول گوشی‌های فعال نشده و باعث افزایش قیمت نمی‌شود.

 مشکل فنی، رجیستری را به تعویق انداخت/ ثبت ۲ میلیون شماره سریال در سامانه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، قاسم خورشیدی با اعلام خبر به تعویق افتادن چند روزه اجرای طرح «رجیستری»، در خصوص چرایی این تعویق اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قرار بود تا وزارت ارتباطات، پروژه ثبت و شناسه‌دار کردن موبایل‌های کشور را از اول مرداد (جمعه) کلید بزند ولی متأسفانه وجود ایراداتی در نرم‌افزار سامانه این طرح باعث شد تا در آخرین لحظات، مجریان آن موفق نشوند نرم افزار مذکور را بر روی این سامانه بارگزاری کنند.

* مشکل فنی برطرف شد؛ رجیستری در هفته جاری اجرا می‌شود

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: خوشبختانه به دنبال تلاش مهندسان و مسئولان این طرح، هم اکنون مشکل نرم افزاری به وجود آمده حل شد و طرح آزامایشی «ثبت و شناسه‌دار کردن تلفن‌های همراه کشور» (رجیستری موبایل) در هفته جاری به اجرا در خواهد آمد.

* ثبت بیش از 2 میلیون رکورد از سریال‌های موبایل در سامانه

خورشیدی با اشاره به فعالیت چند ماهه اخیر برای ثبت شماره سریال‌های گوشی‌های تلفن همراهی که به صورت قانونی وارد کشور شده‌اند، گفت: از آذرماه سال گذشته تا امروز، بیش از 2 میلیون رکورد از شماره سریال‌های موبایل‌های وارداتی در سامانه گمرک ثبت شده و این تعداد در سامانه و نرم‌افزارهای وزارت ارتباطات نیز موجود است.

* مردم نگران نباشند؛ گوشی‌های فعال مشمول طرح نمی‌شوند

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت اینجاست که مردم و دارندگان گوشی‌های تلفن همراه فعال در کشور به هیچ وجه نباید نگران اجرای این طرح باشند و این طرح تنها شامل گوشی‌هایی خواهد شد که پس از اجرا، برای نخستین بار در سیستم مخابراتی کشور روشن می‌شوند.

* رجیستری باعث افزایش قیمت موبایل نمی‌شود

 وی با تأکید بر اینکه اجرای این پروژه هیچ هزینه اضافی به خریداران و فروشندگان موبایل وارد نخواهد کرد، گفت: این طرح نه تنها هیچ هزینه اضافی برای خریداران ندارد بلکه باعث ساماندهی خدمات فروش گوشی‌های تلفن همراه در کشور می‌شود.

* تعطیلی چند واحد صنفی ربطی به رجیستری ندارد

وی با تاکید بر اینکه برخورد با برندهای موبایل فاقد نمایندگی رسمی در کشور، هیچ ارتباطی با موضوع اجرای طرح رجیستری موبایل ندارد، افزود: جمع‌آوری کالاهای قاچاق از واحدهای صنفی هیچ ارتباطی با طرح ثبت و شناسه‌دار کردن تلفن‌های همراه کشور ندارد.

* مهلت وزارت صنعت به شرکت‌ها برای تأسیس نمایندگی مستقیم

خورشیدی در پایان با اعلام حمایت واردکنندگان و اتحادیه توزیع‌کنندگان موبایل از اجرای طرح رجیستری اظهار کرد: با توجه به اینکه طبق قانون، تمام نشان‌های تجاری فعال در کشور باید برای ارائه خدمات پس از فروش نمایندگی مستقیم و رسمی در کشور داشته باشند، وزارت صنعت معدن و تجارت به عنوان متولی فعالیت این شرکت‌ها در کشور، مهلتی را برای تبدیل نمایندگی‌های غیرمستقیم به مستقیم تعیین کرده است و درخواست‌های موجود را مورد بررسی قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.