۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۵
کد خبر: 405025

در حالیکه یک سال تا انتخابات سرنوشت ساز 96 باقی مانده اما این روزها جنجالهای زیادی بر سر تشکیل ستادهای انتخاباتی رقبا بوجود آمده است .

تحرکات انتخاباتی ۹۶ در گلستان

طبق مصوبه مجلس و و تصویب شورای نگهبان انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم اواخر اردیبهشت ماه سال آتی برگزار می شود . این امر به دلیل همزمانی ماه خرداد با ماه مبارک رمضان می باشد .

به همین خاطر ستادهای انتخاباتی رقبا در برخی استانها در حال شکل گیری است و بنظر می رسد در استان گلستان فعال ترین ستادها متعلق به دولت حاضر و دولت قبل می باشد .

جنجال بر سر انتخاب مسئول ستاد روحانی

تحرکات اخیر نشان می دهد که بر سر انتخاب مسئول ستاد روحانی در استان جنجال های زیادی وجود دارد ، ستادی که در سال 92 تا قبل از هفته آخر بجز شوذب میرآییزکسی در آن دیده نمی شد، اما بلافاصله بعد از کناره گیری عارف ستاد رئیس جمهور فعلی شلوغ شد .

در حال حاضر و بعد از سفر اخیر نوبخت به گلستان و برگزاری نشستی با حزب دولتی اعتدال و توسعه گمانه زنی ها از انتخاب مهندس میری مشاور استاندار برای مسئولیت ستاد روحانی در سال 96 دارد . همچنین گفته شده مهندس قوانلو مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان نیز از جمله افرادی است که توسط استاندار برای این مسئولیت حمایت می شود .

به گزارش گلستان24، اما این انتخاب اگر چه دور اندیشی استاندار برای 4 سال بعد را نشان می دهد اما با مخالفت شخصیتهای اصلاح طلب و اعتدالگرای مرکز استان و از جمله شوذب میرآییز رئیس و ابراهیم دشتیان نایب رئیس ستاد روحانی در سال 92 مواجه گشته است .

قطعا شوذب میرآییز حاضر نخواهد شد به انتصاب کسی غیر از خودش تن بدهد چون وی از همان اول که کسی با روحانی نبود او را تنها نگذاشت و در این چهارسال نیز زحمات زیادی کشید و جشن 24 خرداد را با هماهنگی خودش برگزار می کرد .

انفعال در ستاد قالیباف

اما در سوی دیگر برخی حامیان قالیباف نیز در استان سردرگم هستند و هر چقدر هم با تهران تماس می گیرند جواب قانع کننده ای دریافت نمی کنند و سر آخر همه آنها را به رضا جعفری مسئول دفتر آیت الله نورمفیدی وصل می کنند .

رضا جعفری در سال 92 هم مغر متفکر ستاد قالیباف بود و از وی حمایت می کرد ، او دوستی دیرینه با محمدباقر قالیباف دارد .

رضا جعفری فعلا برنامه ای برای ستاد قالیباف در استان ندارد و فعلا باید منتظر گذشت زمان باشیم تا شرایط انتخاباتی در استان برقرار شود .

تحرکات مقطعی احمدی نژادی ها

اما گروه دیگری که همواره در استان فعال بوده  و جزو منتقدین اصلی دولت روحانی در این سه سال به شمار می روند،  دار و دسته محمود احمدی نژاد ریس جمهور سابق می باشند که از بین رفتن دستاوردهای دولت قبل توسط این دولت را مدام نقد می کنند .

این گروه به شدت در اقشار ضعیف مردمی در حال کارکردن است و بنظر می رسد قله هایی را هم فتح کرده اند چون در روستاها همچنان از محمود احمدی نژاد به عنوان فردی که برخاسته از مردم بوده و برای اقشار مستضعف کاری انجام داده ، صحبت می شود.

هر از گاهی در استان عنوان می شود که محمود احمدی نژاد قرار است به استان سفر کند اما هنوز این افتاق نیفتاده ، اخیرا جمعی از فرزندان شهدا و خانواده های ایثارگران طی نامه ای خواستار سفر وی به گلستان شدند .

سال قبل به مناسبت هفته وحدت بود که گفته شد رئیس جمهور سابق به گلستان می آید اما برخی شخصیتهای استانی با این سفر مخالفت کردند و به بهانه بر هم خوردن فضا سفر وی به گلستان لغو شد .

فعلا بنظر می رسد رئیس ستاد احمدی نژاد در گلستان قربانعلی بابایی فرماندار سابق بندرگز می باشد اما سایر گروهها مخصوصا جوانان نیز بسیار فعال هستند و بنظر می رسد انتخابات 96 عرصه پویایی رقابت انتخاباتی باشد .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.