استاد عالی دروس خارج فقه و اصول حوزه علمیه گفت: طلاب باید ضرورت‌ها، چالش‌ها و نیازها را دقیق شناسایی کرده و بعد در صدد پاسخگویی به آنها باشند و برای این پاسخگویی هم باید شب و روز تلاش کنند.

شناسایی ضرورت‌ها، نیازها و چالش‌ها توسط طلاب

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری شبستان، بانو مجتهده صفاتی استاد عالی دروس خارج فقه و اصول حوزه علمیه، در نخستین نشست شورای مشورتی و راهبردی بسیج طلاب حوزه‌های علمیه خواهران که در سازمان بسیج اساتید برگزار شد، گفت: امروز ما مثلث عربی، غربی و عبری را در پیش رو داریم که با تمام توان خود به میدان آمده که باید با آن به مبارزه بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه جهاد کبیر شامل جهاد اصفر و اکبر است، عنوان کرد: انسان باید ابتدا خود را بسازد بعد به جهاد اکبر برود.

استاد عالی دروس خارج فقه و اصول حوزه علمیه، با اشاره به اینکه امروز استکبار جهانی با تمام توان در مقابل اسلام ناب محمدی قد علم کرده است، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در دو یا سه نوبت فرمودند: ما همچون تاریخ صدر اسلام جنگ احزاب که بزرگترین جنگ است را در پیش رو داریم.

بانو مجتهده صفاتی ضمن توصیه به مخاطبان حاضر، اظهار داشت: در امورات فرهنگی و دینی ابتدا باید مشکلات خوب شناسایی شود طوری که وقتی شبهه یا مساله‌ای پیش می‌آید بتوان آن را سریع جمع کرد.

وی با اشاره به اینکه برای پربار شدن از نظر علمی  و محتوایی باید همواره به خدا و ائمه معصومین(ع)‌ متوسل باشیم، بیان داشت: اگر انسان با اخلاص تلاش کرده و از خداوند نیز یاری بطلبد خداوند هم کمک کرده و راه‌های خوبی جلوی پای او قرار می‌دهد.

مشاور عالی مؤسسه آموزش عالی اجتهاد افزود: ما باید محتواهای خوبی برای جامعه امروز پیدا کنیم، مخاطب، گرفتاری و مشکلات جامعه باید شناخته شده و ضرورت ها را به شکل مستمر پاسخگو باشیم.

استاد عالی دروس خارج فقه و اصول حوزه علمیه، با اشاره به اینکه امروز ما در قبال مسائل اخلاقی جامعه مسئول هستیم و باید راه های نفوذ دشمن را ببندیم، گفت: طلاب باید ضرورت‌ها، چالش‌ها و نیازها را دقیق شناسایی کرده و بعد در صدد پاسخگویی به آنها باشند و برای این پاسخگویی هم باید شب و روز تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر خوب کار نکنیم نمی‌توانیم امام زمان(عج) را برای آمدنشان صدا بزنیم، ابراز کرد: برای زمینه‌سازی ظهور باید پایه های علمی، عملی و تقوایی در احاد جامعه نفوذ کند، این همه امکانات جمهوری اسلامی در اختیار زنان قرار داده است، پس بانوان طلاب از آن در راستای زمینه‌سازی ظهور استفاده کنند.

مشاور عالی مؤسسه آموزش عالی اجتهاد در پایان خاطرنشان کرد: همچنین افزون بر بانوان در داخل کشور باید موقعیت‌های جهانی و نیازهای طبقه نسوان در دنیا را شناسایی کرده و نیازهای آنها را نیز پاسخگو باشید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.