قدس آنلاین / رامسر / حسین احمدی : معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: غذا موضوع جدی است که در رونق و جذابیت صنعت گردشگری نقش مهمی ایفا می کند.

گردشگری غذا اقتصاد پُرباری دارد

مرتضی رحمانی موحد درجشنواره "سفره ایرانی ، فرهنگ گردشگری" در رامسر افزود: این جشنواره باهدف جریان سازی عمومی برای توجه به غذای ایرانی و محلی و ایجاد تغیرات در کیفیت و خدمات رستورانها برگزار شده است.

وی یادآور شد: تعدد و تنوع غذای محلی در جای جای ایران فرصت کم نظیری برای جذب گردشگران بوده و این غذاها را باید در منوی رستورانها و مراکز پذیرایی جای داد تا زمینه دسترسی فراهم شود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور به تنوع غذاهای شمالی  که رنگ وبوی طبیعت این خطه را دارد اشاره کرد و گفت: فرهنگ غذا در شمال بسیار غنی بوده و این داشته های خوراکی می تواند سهم درآمدی ازصنعت گردشگری را برای مردمان شمالی افزایش بخشد.

رحمانی موحد اظهارداشت: گردشگری غذا به اقتصاد روستا، دامداری، طیور و شیلات ومحصولات کشاورزی صنعت غذایی وابسته بوده و این بخش ها را نیز رونق می بخشد.

وی خاطرنشان نمود: با توجه به نیاز احساس شده در رابطه با احیای ظرفیت‌ها و معرفی آشپزی ایرانی با غذاهای بومی و سنتی و به ‌کارگیری آن به‌عنوان امتیازی شاخص در توسعه صنعت گردشگری کشور، راه‌اندازی سلسله جشنواره‌های «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری» متناسب با شرایط فرهنگی و اقلیمی 8 منطقه کشور در دستورکار قرار گرفت که نخستین نمونه آن در استان مازندران و با حضور استانهای گیلان، قزوین، گلستان و مازندران در تلکابین رامسر برگزار گردید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.