قدس آنلاین: حجت الاسلام سرلک بر ضرورت ترویج ازدواج آسان از سوی مسؤولان تأکید و بیان کرد: راه‌اندازی و افزایش خوابگاه‌های دانشجویی یکی از عوامل برای افزایش انگیزه ازدواج و تشکیل خانواده برای دانشجویان است.

پیشنهاد حجت الاسلام سرلک برای افزایش ازدواج

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام علی سرلک، کارشناس مسائل دینی و خانوادگی، در برنامه «تا نیایش» شبکه پنج سیما، به بررسی ویژگی‌های خانواده موفق از منظر اسلام پرداخت و گفت: یکی از ارکان زندگی موفق حسن اعتماد همسران به هم است و نباید همسران به سخنان اطرافیان در مورد همسر خویش توجهی داشته باشند و مناسب است که با گفتمان ابهامات و اختلاف با هم را برطرف کنند.

 

حجت الاسلام سرلک عنوان داشت: افزایش معنویت در کاهش مخاطرات ذهنی، افکار منفی و اوهام انسان بسیار مؤثر است.

 

کارشناس مسایل خانوادگی بیان کرد: برخی از زمان‌ها ابراز علاقه همسران به فرزندان سبب می‌شود که این مسأله را نشانه بی‌توجهی به خویش بدانند، در حالی باید همواره همسران به هم مهرورزی داشته باشند و این ابراز علاقه را به منزله مقابله و بی توجهی همسر با خویش نپندارند.

 

وی با بیان اینکه خانواده‌ها در مسأله ازدواج برای انتخاب فرزند خویش احترام و ارزش قائل شوند، ابراز کرد: مقابله و مخالفت بی‌دلیل با انتخاب فرزند سبب به وجود آمدن زمینه‌های لجاجت و افسردگی آنها می‌شود.

 

کارشناس مسایل خانوادگی اظهار داشت:خانوده‌ها نباید به بهانه‌ها و دلایل واهی با انتخاب فرزند و خواستگار فرزند خویش مخالفت کنند و مناسب است که والدین با راهنمایی و مشاوره عقلانی آنها را به گزینه انتخاب مناسب راهنمایی کنند.

 

حجت الاسلام سرلک ابراز کرد: در انتخاب همسر تنها ابراز علاقه و محبت طرفین به هم کافی نیست، بلکه تناسب روحی، خانوادگی و اجتماعی نیز لازم است و اگر تنها معیار ازدواج علاقه طرفین باشد، کمتر از یک سال این زندگی متلاشی می‌شود.

 

وی عنوان داشت: گناهانی که جوانان به دلیل تأخیر در ازدواج و در ارتباط با نامحرم انجام می‌دهند، تنها آنها در انجام این گناه مقصر نیستند، بلکه خانواده، جامعه، حکومت اسلامی و مسؤولان در این گناه شریک هستند، زیرا که امکانات و شرایط مناسب برای آسان شده ازدواج جوانان فراهم نکرده‌اند.

 

کارشناس مسائل خانوادگی ابراز کرد: اینجانب به عنوان طلبه‌ای که سالیانی طولانی تجربه مشاوره را در دانشگاه‌های مختلف کشو دارم، بیان می‌کنم که دولت‌های مختلف با رنگ و بوی سیاسی با مسأله ازدواج برخورد کرده‌اند و به جهت اخذ رأی بیشتر از مردم و جلب افکار عمومی وعده‌هایی برای آسان شدن ازدواج داده‌اند، اما هیچ اقدام عملی برای تسهیل ازدواج از سوی آنها انجام نشده است و تمامی وعده‌های آنها در این مسأله تنها جنبه تبلیغاتی داشته است.

 

حجت الاسلام سرلک بر ضرورت ترویج ازدواج آسان از سوی مسؤولان تأکید کرد و عنوان داشت: راهاندازی و افزایش خوابگاه‌های دانشجویی یکی از عوامل برای افزایش انگیزه ازدواج و تشکیل خانواده برای دانشجویان است.

رسا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.