قدس آنلاین/ طیبه مروت:عضوکمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به توئیت محمدجواد ظریف درباره ضرورت وحدت شیعه و سنی برای مبارزه همه جانبه با داعش گفت: یکی از چالش‌های مهم خاورمیانه اقدامات تروریستی داعش است که موجب سلب امنیت و آرامش مردم منطقه شده است.

 امنیت ایران، نتیجه وحدت بین پیروان مذاهب است

حجت‌الاسلام احمد سالک با اشاره به تأکید امام راحل و مقام معظم رهبری به وحدت پیروان مذاهب اسلامی، آن را راه حل مقابله همه جانبه با داعش عنوان کرده و افزود: اهمیت وحدت شیعه و سنی باعث شد تا جمهوری اسلامی از بدو شکل‌گیری مبلغ این اصل مهم و استراتژیک در جهان اسلام باشد.
 نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه داعش بیماری مهلکی است که توسط استکبار جهانی به جان کشورهای اسلامی افتاده است، اظهار کرد: جهان اسلام باید کمر همت برای مبارزه با این غده سرطانی ببندند و لازمه این کار رشد بصیرت و آگاهی مسلمانان است.
وی در ادامه افزود: نتیجه عملیاتی رشد بصیرت امت اسلام، از بین رفتن پدیده داعش و بازگشت امنیت به منطقه است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به نقش ایران در مبارزه با تروریسم منطقه و در کشورهای عراق و سوریه، اضافه کرد: ایران محور مبارزه با تروریسم و داعش است.
سالک در ادامه با اشاره به اینکه امنیت ایران با وجود پیروان اقلیت‌های دینی و مذهبی به عنوان یک نمونه قابل قبول مطرح است، گفت: امنیت ایران اسلامی نتیجه شیوه صحیح حکومت داری رهبران کشور است.
وی تأکید کرد: اگر کشورهای اسلامی خواهان رفع گرفتاری و ایجاد صلح و امنیت در کشورهای خود هستند باید با بازبینی در سیاست‌های خود و الگوبرداری از روش حکومت امام راحل و مقام معظم رهبری به شیوه درستی در ایجاد وحدت بین مردم دست یابند تا بزودی شاهد نجات جهان اسلام از پدیده تروریسم باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.