قدس آنلاین- تبریز: دادستان عمومی و انقلاب تبریز از تعیین و تکلیف پرونده شورا و شهرداری تبریز خبر داد و گفت: بازرس پرونده در حال جمع‌بندی بوده و طی ۱۰ تا ۱۵ روز آینده در صورت قرار مجرمیت کیفرخواست صادر می شود.

تکلیف اعضای بازداشت شده شورای شهر تبریز به‌زودی مشخص می‌شود

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، موسی خلیل‌الهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ما در تبریز اظهار داشت: بازپرس پرونده فساد مالی شورا و شهرداری تبریز در حال جمع‌بندی پرونده بوده و در صورت تشخیص در صورت احراز قرار مجرمیت اقدام به صدور کیفر خواست می‌کند.

وی افزود: پرونده مالی شورا و شهرداری تبریز در 10 تا 15 روز آینده تعیین تکلیف می‌شود.

دادستان تبریز خاطرنشان کرد: در صورت کیفر خواست اعضای شورا این اعضا دیگر نمی‌تواند در جلسه‌های شورا شرکت کنند.

خلیل‌الهی گفت: با نظر بازپرس تکلیف اعضای بازداشت شده شورای شهر تبریز برای حضور یا عدم حضور در صحن شورا مشخص می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین حکمتعلی مظفری رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگاران در به مناسبت هفته قوه‌قضائیه به پرونده فساد مالی در شورا و شهرداری تبریز اشاره کرد و اظهار داشت: به اتهام اخذ و پرداخت رشوه و تبانی 35 نفر از اعضای شورای شهر، مدیران شهرداری تبریز دستگیر شده‌اند که تعدادی از مجموع دستگیرشدگان در بازداشت موقت به سر می‌برند و بقیه با وثیقه‌های سنگین آزاد شده‌اند.

وی افزود: در این رابطه 4 عضو شورا، 11 مدیر شهرداری و 20 نفر از پیمانکاران طرف قرارداد با شهرداری دستگیر شده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی، اتهام افراد دستگیر شده در پرونده شورای شهر و شهرداری تبریز را اخذ و پرداخت رشوه و تبانی اعلام کرد و متذکر شد: هیچ مقام غیرقضایی حق اظهار نظر در امثال این پرونده‌ها را ندارند.

مظفری به آزادی با قرار وثیقه اعضای شورای اسلامی کلانشهر تبریز اشاره کرد و یادآور شد: معنای آزادی به قید وثیقه این نیست که شخص مورد نظر تبرئه شده، بلکه تا زمان صدور حکم قطعی در دسترس قوه قضائیه است.

به گفته وی پرونده شورای شهر و شهرداری تبریز فعلاً در مرحله تحقیقات مقدماتی است، منتهی هنوز صدور کیفرخواست نشده است و اگر کیفرخواست صادر شود حتما حکم تعلیق شورا نیز اجرا می‌گردد و اعضای شورای شهر اجازه فعالیت نخواهند داشت مگر اینکه مشمول حکم برائت شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.