حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه ازدواج شرط کمال انسان است گفت: تاکید اسلام همواره بر ازدواج آسان است.

ازدواج شرط کمال انسان است/ تاکید بر جهیزیه و مهریه آسان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، حجت الاسلام ماندگاری در جمع دانش پژوهان بیست و یکمین دوره از طرح ولایت کشوری به طرح مبحث ازدواج از نگاه فهم دینی پرداخت و مهم ترین این نگاه را در سه محور مورد بررسی قرار داد.

وی ادامه داد: ضروری بودن، شرط کمال و عامل آرامش بودن ۳ محور ازدواج از نگاه دین است که ضروری بودن آن برای تأمین سه نیاز جنسی، عاطفی و شخصیتی است. همچنین در نگاه دین به تربیت، سه دوره هفت ساله را تبیین کردند که هفت سال اول فرزند مانند امیر است و باید با او مخالفت نکرد و به خواسته هایش با بازی جهت و پاسخ داد. در هفت سال دوم نگاه آموزش پذیری در فرزند وجود دارد و در هفت سال سوم فرزند مسئولیت پذیر می شود که بهترین دوره برای ازدواج در سن ۲۱ سالگی است.

این کارشناس مباحث خانواده در ادامه ملاک های انتخاب همسر از نگاه دین را عنوان کرد و گفت: سه ویژگی دیانت، طهارت و لیاقت همراهی با مهریه کم و جهیزیه آسان و کمک به تامین جهیزیه نوعروسان و رعایت شش گام طهارت دوران جوانی، رفاقت با والدین، تحقق معیارها، انتخاب صحیح، کارگردانی درست در این راه بسیار مهم است.

حجت الاسلام ماندگاری آیات ۲۴ تا ۲۷ سوره قصص را کلید ازدواج آسان دانسته و علت عدم اجازه اسلام برای محبت پیش از ازدواج را تبعات منفی بعد از آن بیان و اضافه کرد: کسب معرفت قبل از ازدواج شامل تحقیقات، گفتگو در خواستگاری، نقش خانواده و مشاور است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.