۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶
کد خبر: 405324

حمایت از این سازمان تروریستی تنها موجب افزایش همبستگی بین مردم ایران خواهد شد و موجب افزایش سوء تفاهم بین تهران و ریاض می شود. این تلف کردن انرژی و وقت زیادی خواهد بود.

وقت تلف کردن حمایت از منافقین

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، «ناتالی گوله» معاون کمیته روابط خارجی سنای فرانسه در مصاحبه با ترندنیوز تاکید کرد: ایران و عربستان باید تلاش کنند تا یکدیگر را تحمل کنند و گفتگو را بار دیگر از سر بگیرند.

اخیرا، تنش بین تهران و ریاض به واسطه شرکت ترکی الفیصل شاهزاده سعودی رئیس سابق سازمان جاسوسی عربستان در نشست سازمان منافقین در پاریس، بالا گرفته است.

گوله تصریح کرد: چالش برانگیزترین مساله، احیای اعتماد است. امنیت جهانی نیاز به هر دو کشور ایران و عربستان دارد.

گوله گفت: عربستان یک تولیدکننده بزرگ نفت در جهان به شمار می رود. وقتی صدام به تلافی حمله آمریکا به عراق، خاک عربستان را هدف قرار داد، این زنگ خطر برای ریاض به صدا درآمد که به تدابیر دفاعی بهتری نیاز دارد. رویدادهای منطقه ای پس از هزاره جدید، ریاض را تشویق کرده است تا نقش فعالی در منطقه داشته باشد. قدرت اقتصادی این کشور به طور پیوسته افزایش یافته و به ریاض کمک کرده است تا خود را به عنوان یک بازیگر مهم منطقه ای مطرح کند.

حمایت از منافقین تلف کردن وقت و انرژی

وی ضمن اشاره به نشست اخیر منافقین در پاریس و شرکت شاهزاده «ترکی الفیصل» رئیس سابق دستگاه اطلاعات عربستان سعودی در آن، گفت: ما همواره کشورهای منطقه را تشویق می کنیم تا ارتباط نزدیکی را برای دستیابی به صلح و امنیت منطقه ای داشته باشند. گردهمایی اخیر گروه تروریستی ایرانی در پاریس موسوم به سازمان مجاهدین خلق و حضور مقامهای سعودی را نمی توان موضع دولت کنونی عربستان سعودی به شمار آورد.

این سناتور فرانسوی افزود: سازمان مجاهدین خلق یک حیله بزرگ است و سعی می کند تا خود را به عنوان جایگزینی برای نظام سیاسی فعلی ایران مطرح کند. هر کسی که از سیاست منطقه آگاهی داشته باشد می داند که این سازمان هیچ جایگاهی در ایران ندارد و در واقع به عنوان مزدور علیه شهروندان ایرانی در جریان جنگ ایران و عراق عمل کرده است. حتی اگر شما نظام ایران را دوست نداشته باشید، حمایت از این سازمان کمکی نخواهد کرد تا به یک نظام جدید دست پیدا کنید. هیچ کسی در ایران از این سازمان حمایت نخواهد کرد چرا که این سازمان به ایران خیانت کرده آن هم از طریق حمایت از عراق در این جنگ هولناک. حمایت از این سازمان تروریستی تنها موجب افزایش همبستگی بین مردم ایران خواهد شد و موجب افزایش سوء تفاهم بین تهران و ریاض می شود. این تلف کردن انرژی و وقت زیادی خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.