رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان با بیان اینکه سیاست گذاری در خصوص اجازه واردات مواد غذایی و آشامیدنی بر عهده وزارت بهداشت است گفت:ما نمی‌توانیم تشخیص دهیم نوشیدنی واردشده سالم است یا نه و کارخانه مادر، در خارج کشور کالای ممنوعه تولید می‌کند یا خیر.

وزارت بهداشت مسئول واردات برندهای مشروبات الکلی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، یدالله صادقی در واکنش به فروش محصولات بدون الکل کارخانه مشروب‌سازی خارجی در ایران اظهار کرد: در فروشگاه‌های ما چیزی به‌عنوان مشروبات الکلی وجود ندارد هرچند که متاسفانه به‌صورت قاچاق این محصول به کشور وارد می‌شود.

وی افزود: اداره کل مربوطه در وزارت بهداشت در این زمینه باید پاسخگو باشدکارخانه‌هایی که  معروف به تولید کننده مشروبات الکلی هستند می‌توانند در ایران حضور داشته باشند یا خیر.

رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان ادامه داد: تشخیص اجازه واردات در مواد غذایی، خوردنی و آشامیدنی و تجهیزات پزشکی در تخصص ما نیست و معیارهای بازرگانی باید و نبایدها را اداره کل "نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی - معاونت غذا و دارو" تأیید می‌کند.

وی تصریح کرد: ما نمی‌توانیم تشخیص دهیم که نوشیدنی واردشده سالم است یا خیر و کارخانه مادر آن در خارج کشور کالاهای ممنوعه تولید می‌کند یا خیر و سیاست گذاری در خصوص مسائلی این از این دست بر عهده وزارت بهداشت است.

به گزارش تسنیم، باوجود اینکه هنوز گشایش بانکی مناسبی برای فعالان اقتصادی در شرایط پس از اجرای برجام حاصل نشده،  کشور بازار کالاهای مصرفی خارجی شده و بیش از محصولات ایرانی برندهای معروف تولید مشروبات الکلی در یخچال مغازه‌ها جا خوش کرده است.

در شرایطی که هنوز در پس از اجرای برجام امکان تبادلات بانکی برای بازرگانان و فعالین اقتصادی به‌طور مناسبی فراهم نشده است، شاهد ورود گسترده کالاهای مصرفی خارجی نظیر برندهای مختلف خارجی از آب‌میوه گرفته تا انواع ماءالشعیر خارجی بدون الکل به کشور هستیم.

اخیراً مشاهده شده برخی از برندهای معروف تولیدکننده مشروبات الکلی و آبجوسازی ازجمله EFES  مشروبات بدون الکل خود را به شکل گسترده به بازار ایران آورده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.