وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد که ایران برای مبارزه با القاعده و بوکوحرام در کنار نیجریه است.

ظریف در نیجریه دربارۀ بوکوحرام چه گفت؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، محمدجواد ظریف در دیدار با وزیر خارجه نیجریه، اظهار کرد: همکاری‌های ما به حوزه روابط دوجانبه محدود نمی‌شود و در مجامع و سازماهای بین‌المللی مانند اوپک، همکاری‌های اسلامی، غیرمتعهدها و کشورهای صادرکننده گاز و .... همکاری داریم.

او گفت: من با یک هیات بزرگی تجاری از بخش‌های مختلف به نیجریه آمده‌ام و این نشان‌دهنده علاقمندی بخش‌های دولتی و خصوصی ما برای گسترش روابط و همکاری است.

ظریف با بیان این که با نیجریه روابط دیرینه دوجانبه داریم، گفت: روابط فرهنگی مردمی میان دو کشور در سطح خوبی قرار دارد. دانشجویان زیادی از نیجریه مهمان ما و در حال تحصیل در ایران هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما در کنار شما برای مبارزه با القاعده و بوکوحرام هستیم.

جفری اونیاما، وزیر خارجه نیجریه نیز در این دیدار با بیان این که ایران کشور بسیار مهمی در منطقه و جهان است، گفت: ما بسیار علاقمند تعمیق و گسترش روابط در همه حوزه‌ها و زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، علمی، فرهنگی و بین‌المللی هستیم.

او با اشاره به این که روابط بسیار خوبی با ایران داشته و داریم، گفت: از رفع تحریم‌های ایران بسیار خرسندیم و از آن استقبال می‌کنیم
وی تصریح کرد: همکاری دو کشور در ثبات بازار جهانی نفت بسیار مهم است.

وزیر خارجه نیجریه گفت: ما نمی‌خواهیم کشوری تک محصولی و متکی به نفت باشیم، از این رو آماده استفاده از تجربیات ایران و گسترش روابط با آن هستیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.