سخنگوی تشکیلات حشد الشعبی عراق روز دوشنبه اعلام کرد که نیروهای حشد الشعبی منتظر دریافت دستورات نظامی برای آغاز و مشارکت در عملیات آزاد سازی موصل هستند.

حشد الشعبی: منتظر دریافت دستور برای مشارکت و آغاز عملیات آزادسازی موصل هستیم
به گزارش قدس آنلاین به نقل از رسانه های عراقی، احمد الاسدی، سخنگوی تشکیلات حشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق افزود: نیروهای نظامی این تشکیلات هم اکنون در مرزهای شهر موصل مستقر شده و آماده دریافت فرمان برای آغاز عملیات آزادسازی موصل هستند.
 
وی گفت: نیروهای بسیج مردمی عراق بخشی از نیروهای مسلح عراق هستند که در کنار نیروهای نظامی عراق فعالیت می کنند و مشارکت این نیروها در عملیات آزاسازی شهر موصل یک امر بدیهی و ثابت است.
 
اسدی افزود: نخست وزیر عراق به صورت رسمی مشارکت نیروهای حشد الشعبی در عملیات آزادسازی موصل را اعلام کرده است و دستورات نظامی تنها از سوی وی صادر می شود و هیچ کس حق ندارد نسبت به حضور نیروهای حشد الشعبی در عملیات آزادسازی موصل اعتراض کند.
 
روز گذشته رسانه های عراقی از موافقت حیدر العبادی با مشارکت حشد الشعبی در عملیات آزادسازی موصل خبر داده بودند.
 
نیروهای بسیج مردمی عراقی پیشتر نیز در عملیات آزادسازی فلوجه و رمادی در استان الانبار مشارکت داشتند.
 
پیشتر برخی رسانه های وابسته به کشورهای حاشیه خلیج فارس با به راه انداختن جنگ تبلیغاتی قصد داشتند تا از مشارکت نیروهای بسیج مردمی عراق در عملیات آزادسازی موصل جلوگیری کنند.
 
در همین حال ستاد تبلیغات جنگ فرماندهی مشترک نیروهای عراقی روز گذشته اعلام کرد که هواپیماهای عراقی میلیون ها نسخه اعلامیه و بروشور هشدار دهنده بر روی دو شهر 'الشرقاط' در شمال صلاح الدین و 'موصل' مرکز استان نینوا ریخته اند.
 
در این اعلامیه ها و بروشورها از اهالی و غیرنظامیان در این دو شهر خواسته شده است که با نیروهای عراقی همکاری کرده و از پایگاه ها و مقرهای گروه تروریستی داعش فاصله بگیرند زیرا جزو اهداف هوایی هستند.

هواپیماهای عراقی قبلا در آستانه عملیات فلوجه نیز اقدام به پرتاب اعلامیه ها و بروشورهای هشدار دهنده بر بالای این شهر کرده بودند و در موصل در هفتم ژوئن گذشته نیز اینگونه اعلامیه و بروشورها پرتاب شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.