سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که انتخاب مشهد به پایتخت فرهنگی جهان اسلام فرصت مناسب برای معرفی نمادهای فرهنگ و تمدن اسلامی ایران است.

 انتخاب مشهد به پایتخت فرهنگی جهان اسلام فرصتی مناسب برای معرفی تمدن اسلامی ایران است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، "بهرام قاسمی" سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه در پاسخ به سئوال خبرنگاری، انتخاب شهر مقدس مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال آینده از سوی سازمان همکاری اسلامی ، را فرصت مناسبی برای معرفی ریشه ها و نمادهای فرهنگ و تمدن اسلامی در کشورمان به سایر ملتها ارزیابی نمود.

بهرام قاسمی تصریح کرد:وزارت امور خارجه ضمن حمایت از برنامه های مربوط به شهر مشهد، پایتخت فرهنگ اسلامی، در جهت هرچه بهتر برگزار شدن این مناسبت فرهنگی – اسلامی تلاش خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ابراز امیدواری نمود: عزم جمهوری اسلامی ایران در برگزاری هرچه باشکوه تر  رویداد « مشهد ،پایتخت فرهنگی جهان اسلام » به تحکیم و تعمیق وحدت و همبستگی  کشورهای اسلامی در عرصه های مختلف فرهنگی و تمدنی منجر شود وجهان اسلام  از این فرصت برای افزایش انسجام بین ملتها و دولتهای اسلامی در مقابل دشمنان بیرونی بهره برد.

بهرام قاسمی خاطرنشان ساخت :در شرایطی که متاسفانه تلاشهای مرموزی برای معرفی اسلام به عنوان دین خشونت و تروریسم در جهان جریان دارد ،اینگونه اقدامات بستر مناسبی برای ارائه جلوه های اسلام واقعی و همچنین تبیین اعتدال و معرفی تمدن، عرفان و فرهنگ اسلام اصیل به سراسر گیتی خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.