نانواکناری گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قطعاً باید پاسخگوی بدعهدی خود و درز اطلاعات محرمانه ایران باشد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پاسخگوی شهادت دانشمندان هسته‌ای باشد/لزوم هوشیاری دستگاه دیپلماسی

به گزارش قدس آنلاین،ولی‌الله نانواکناری نماینده مردم بابلسر و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با تسنیم، درباره درز اطلاعات محرمانه ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: این موضوع نشان دهنده روحیه بدعهدی و بدقولی غربیها به تعهداتشان است. آنها با این روشهای ناجوانمردانه سعی در خدشه‌دار نمودن برجام دارند.
وی افزود: این اتفاقات نیز در گذشته  از سوی آژانس انجام و اطلاعات محرمانه جمهوری اسلامی ایران درز پیدا کرد که نهایتاً موجب شهادت دانشمندان هسته‌ای کشورمان شد. این‌گونه رفتارها نمایانگر این موضوع است که این نهادها قابل اطمینان نیستند و نظام  باید از اعتماد به آژانس اجتناب کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مسئول به شهادت رسیدن دانشمندان هسته‌ای کشورمان است، گفت: آژانس قطعاً باید پاسخگوی بدعهدی خود و نشت اطلاعات محرمانه ایران باشد.
وی تاکید کرد: دستگاه دیپلماسی کشور هم  باید نسبت به رویکردها و اقدامات غربیها هوشیارانه عمل کند.  بنابراین باید با این نوع برخوردهای امریکاییها و همدستان غربی‌اش متوجه شویم که آنها هیچ عزمی در انجام تعهداتشان ندارند و در برجام به‌دنبال تامین منافع خود هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.