قدس آنلاین: مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان ‌رضوی گفت: یکی از تفاهم‌نامه‌های اجلاس همکاری‌های مشترک ایران و افغانستان میان خراسان رضوی و هرات بود و در پایان این اجلاس دو روزه نیز بیانیه مشترک این اجلاس بین‌المللی قرائت شد.

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان خراسان رضوی و هرات

علی رسولیان در حاشیه برگزاری اجلاس همکاری‌های مشترک ایران و افغانستان در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار کرد:  این اجلاس با حضور وزیر و معاونان وزیر کشور، استانداران خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان ایران و والی‌های استان‌های هرات، فراه و نیمروز افغانستان به مدت دو روز در مشهد برگزار شد.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان‌ رضوی درباره اهداف برگزاری همکاری‌های مشترک ایران و افغانستان، خاطرنشان کرد: این اجلاس دو روزه با هدف توسعه روابط اقتصادی، امنیتی، انتظامی، علمی، فرهنگی، گردشگری، بهداشت و درمان و سرمایه‌گذاری برگزار شد.
رسولیان درباره توافق‌های صورت گرفته، گقت: این نخستین اجلاس بین‌المللی‌ای بود که در مشهد برگزار شد و در آن مقامات دو کشور در مذاکرات فی مابین به توافق‌هایی رسیدند و تفاهم‌نامه خراسان رضوی نیز با هرات بود و در پایان نیز بیانیه مشترک این اجلاس بین‌المللی قرائت شد.
وی افزود: دو کشور ایران و افغانستان بیش از هزار کیلومتر مرز مشترک با یکدیگر دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.