قدس آنلاین-شهرکرد: سیدرضاحسینی،بیست و سومین دوره از سِری برنامه‌های طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی، جهت مبارزه با تهاجم فرهنگی ان‌شاءالله به حُول‌وقوِّه‌الهی از پنجم مرداد در مهدیه مصلای شهرکرد آغاز می‌شود و حُول محور جوان و سبک زندگی اسلامی و همچنین اسلام ناب و ضرورت و مفهوم انقلابی ماندن و انقلابی بودن، مورد بحث قرار می‌گیرد.

آغاز طرح تقویت مبانی اعتقادی در استان در جهت مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد،نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری و امام جمعه شهرکرد حجت الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به آغاز طرح تقویت مبانی اعتقادی در استان از امشب 5 مردادماه به مدت 27 شب  گفت: بیست و سومین دوره از سِری برنامه‌های طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی، جهت مبارزه با تهاجم فرهنگی ان‌شاءالله به حُول‌وقوِّه‌الهی از پنجم مرداد در مهدیه مصلای شهرکرد آغاز می‌شود و حُول محور جوان و سبک زندگی اسلامی و همچنین اسلام ناب و ضرورت و مفهوم انقلابی ماندن و انقلابی بودن، مورد بحث قرار می‌گیرد.

متن کامل پیام نماینده ولی‌فقیه در استان در این باره به شرح زیر است:

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌

بیست و سومین دوره از سِری برنامه‌های طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی، جهت مبارزه با تهاجم فرهنگی ان‌شاءالله به حُول‌وقوِّه‌الهی از پنجم مرداد در مهدیه مصلای شهرکرد آغاز می‌شود و حُول محور جوان و سبک زندگی اسلامی و همچنین اسلام ناب و ضرورت و مفهوم انقلابی ماندن و انقلابی بودن، مورد بحث قرار می‌گیرد.

این دو موضوع هر دو از موضوع‌های مهم و ضروری است. این که جوان از دیدگاه اسلام چه جایگاهی دارد و جامعه چه نوع نگاهی و چه میزان باید به جوان توجه جدی و عمیق داشته باشد و خود جوان چه نگاهی باید به خود و جایگاه خودش از منظر اسلام داشته باشد و همچنین این معنایی که مقام معظم و معزز رهبری  تاکید کردند که باید انقلابی بمانیم، جایگاهش در اسلام ناب چیست و کجاست؟ چون ما همه چیز را می‌خواهمیم از منظر اسلام نگاه بکنیم.

ان‌شاءالله به مدد پروردگار با حضور آقای راشد یزدی طرح تقویت مبانی اعتقادی آغاز می‌شود و مهمانان، چهره‌های ارزشمند علمی و اهل سخن یکی پس از دیگری همان گونه که در بنرها و بروشورها آمده است، تشریف می‌آورند و این مسائل را برای جامعه تبیین می‌کنند و پاسخگوی سوالات و شبهات و ابهام‌ها در این موضوع هستند.

استحضار دارید شما خوبان که این برنامه‌ها، برنامه یک روزه، یک شبِ و یک ماه نیست، برنامه مستمر است. الان بیست و سومین دوره اش ان‌شاءالله آغاز می‌شود. از سال 1372 در سامان آغاز شده است و شش سال در سامان بوده و بعد در گلپایگان ادامه پیدا کرده است. الان هم در شهرکرد این توفیق را داریم که این برنامه‌ها ادامه پیدا می‌کند. برنامه‌های ماندنی و ماندگار هستند. در حقیقت یک ماه ذخیره فکری و فرهنگی یک سال تدارک دیده می‌شود و فرصت بسیار زیبایی فراهم می‌شود که بنتوانند جامعه و نسل جوان ما مردان، زنان و خانواده‌های خوب ما و دغدغه‌مندان ما و همه آن‌هایی که دغدغه رشد و کمال را دارند و می‌خواهند مسلمان زندگی کنند و مسلمان بمانند و ان‌شاءالله  مسلمان بمیرند و مسلمان در محضر حضرت باری‌تعالی محشور بشوند که این افتخار بلندی است، حتما لازمه‌اش این اطلاعات و آگاهی و مدام و مستمر سفره‌های معرفتی بر مسیر ما باز باشد و کسب ابتلاء کنیم.

استحضار دارید که طرح تقویت مبانی اعتقادی برنامه‌ای است که مورد عنایت شخص مقام معظم و معزز رهبری است. وقتی من بنا شد به استان چهارمحال و بختیاری به عنوان نماینده حضرت ایشان بیایم، توصیه مؤکدشان در همان آغاز این بود که «آن چه را در سامان داشتید و آن چه در گلپایگان بود، حتما در استان این برنامه‌ها را ادامه بده چرا که تقویت ایمان و دین ضرورت جامعه است»

امیدوار هستیم همه بتوانیم در کنار یکدیگر کمک کنیم. جوانان‌مان مخصوصا کمک کنند. برنامه متعلق به خودشان است. حضور داشته باشند و تشریف بیاورند و هم استفاده کنند و هم اداره کنند. پدرها و مادرها نیز حضور پررنگ داشته باشند.

 یک جلسه تخصصی هم ویژه فرهنگیان هست که آن هم مهم است. ما با توجه به این که فرهنگیان‌مان در طول سال می‌خواهند با مردم مرتبط باشند، حتما به گونه‌ای برنامه را تدارک دیدیم که تمام فرهنگیان استان از این ظرفیت استفاده کنند و در این یک ماه سرسفره  معرفتی بنشینند و برنامه‌های آموزش ضمن خدمت خودشان را از این فرصت استفاده کنند که ان‌شاءالله  در این رابطه نیز عزیزان فرهنگی ما تغذیه بشوند و بعد بتوانند در طول سال با جوانان ونسل جوان و دانش‌آموزان مرتبط و منتقل کننده این معارف بلند اسلامی باشند.

ان‌شاءالله  موفق و مؤیدباشید و همه بتوانید از این فرصت هر چه بیشتر استفاده کنید.

والسّلام علیکم و رحمةالله و برکاته‌

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.