قدس آنلاین: رئیس پارک علم و فناوری خراسان گفت: از دولت تدبیر و امید درخواست داریم طرح سرباز فناور را در سطح کشور اجرایی کند تا شرایط انجام خدمت وظیفه عمومی نخبگان در پارک های علم و فناوری مهیا شود.

طرح سرباز فناور در کشور اجرایی شود

به گزارش قدس آنلاین، سیدحسن علم‌الهدایی در حاشیه بازدید وزیر کشور و هیئت همراه از پارک علم و فناوری خراسان، اظهار کرد: مقام معظم رهبری درباره پیشرفت پارک های علم و فناوری تاکید ویژه داشتند و تحقق این مهم با حمایت دولت امکان پذیر است.
وی افزود: مراکز رشد پارک های علم و فناوری از مجموعه های فعالی هستند که می توانند در مسیر تحقق خواسته های بحق مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی نقش آفرین باشند.
رئیس پارک علم و فناوری خراسان با ابراز گلایه از اعتبارات ناچیز دولتی، خاطرنشان کرد: اعتبارات پارک علم و فناوری خراسان در ردیف پنجم قرار دارد و این رقم کمتر از اعتبارات مصوب شده است و سهم پارک های علم و فناوری کشور 1.2 درصد بودجه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و بودجه سالانه پارک علم و فناوری خراسان هم 3 تا 5 میلیارد تومان است.
علم‌الهدایی گفت: باید از ظرفیت شهرداری ها و دهیاری ها استفاده شود تا شاهد رشد و فناوری روستاها هم باشیم و هرچه قدر که جهل کاهش یابد پیشرفت افزایش می یابد.
وی افزود: پارک علم و فناوری خراسان در 11 سال اخیر 600 شرکت، 280 موسسه و 8 مرکز رشد فعال کرده و در جشنواره شیخ بهایی هم رتبه برتر کشور را کسب کرد.
رئیس پارک علم و فناوری خراسان با اشاره به فعالیت های این مجموعه در دو حوزه فناوری سخت و نرم، بیان کرد: این فعالیت ها در حوزه های IT، نفت، گاز، پتروشیمی، همکاری با مترو و غیره بوده که بسیار چشمگیر بوده است و از مسئولات دولتی درخواست داریم تا که پارک علم و فناوری خراسان را به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.