عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شرایط بحرانی منطقه خاورمیانه ، گفت: دفاع از سوریه در جهت منافع ملی و حفظ امنیت جمهوری اسلامی ایران است.

ناطق نوری: دفاع از سوریه در جهت منافع ملی و حفظ امنیت ایران است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری روز سه شنبه در مراسم سالگرد اقامه نخستین نماز جمعه کشور در دانشکده علوم فنون دریایی جوادالائمه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان چالوس افزود : با توجه به وضعیت بحرانی منطقه، بهترین تصمیم و تدبیر هوشمندانه ، دفاع از سوریه در جهت منافع ملی و حفظ امنیت ایران اسلامی بوده است .
وی ادامه داد: در حالی که کشورهای منطقه و دنیا از سوی گروه های وابسته به صهیونیسم از جمله داعش تهدید می شوند ، به لطف فداکاری عاشقانه مدافعان حرم، سربازان گمنام امام زمان(عج)، سپاه و ارتش و تبعیت از فرامین رهبری در کشور امنیت مطلوبی وجود دارد.
ناطق نوری گفت: صهیونیسم جهانی با همکاری کشورهای مرتجع عربی و به کار گیری گروه های تروریستی در تجاوز به سوریه به دنبال از بین بردن پل ارتباطی مقاومت بود تا بتواند در مرحله نخست مقاومت حزب الله و بعد از آن فلسطین را از بین ببرد تا مسیر برای ضربه زدن به ایران هموار شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر ضرورت افزایش وحدت، همدلی و همزبانی تاکید کرد و افزود: ائمه جمعه باید دقت لازم را در خطبه های نماز جمعه در جهت نزدیکی دل های مسلمانان داشته باشند و بتوانند علاوه بر جذب بیش از پیش قشرهای مختلف مردم به ویژه جوانان به نماز عبادی و سیاسی نمازجمعه در جهت اصلاح جامعه نیز گام های موثری بردارند.
ناطق نوری گفت: امامان جمعه در جمهوری اسلامی ایران بر خلاف مواضع برخی از ائمه جمعه فاسد کشورهای منطقه باید با شناخت مسایل روز دنیا و تحلیل آن به دور از حمایت از ظالم در نمازجمعه مردم را به دوری از گناه و نزدیکی به خدا سفارش کنند.
وی با اشاره به این که اعتقادی به تقسیم بندی های سیاسی چپ و راست ندارد ، افزود: رسالت امام جمعه با توجه به سوره جمعه بیان مسایل مختلف جامعه با در نظر گرفتن رضای خداوند در جهت حفظ و آرامش امنیت و ارتقای جامعه اسلامی در تمامی حوزه هاست.
در پایان این آئین از چهار خانواده شهید مدافع حرم در چالوس قدردانی و از تمبر همایش پنجم مرداد (سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب) نیز رونمایی شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.