رئیس کمیته هسته ای مجلس دهم گفت: ما هم متقابلا باید اقداماتی انجام دهیم یعنی در نحوه ارتباط با آژانس باید با تدبیر و اندیشه برخورد کنیم به گونه ای که یک تنبیه ای را برای رفتار غلط و خطایی که از سوی آژانس سر زده انجام دهیم تا تضمینی برای این که دوباره این گونه اتفاقات تکرار نشود برایمان به وجود می آید.

باید آژانس انرژی اتمی را تنبیه کنیم/نفوذ اختاپوس وار صهیونیست جهانی در مجامع بین المللی

به گزارش قدس آنلاین ،مجتبی ذوالنور رئیس کمیته هسته ای مجلس دهم در گفتگو با میزان درباره اظهارات سخنگوی سازمان انرژی اتمی پیرامون درز برخی اسرار محرمانه هسته ای ایران اظهار کرد: وقتی اسرار و اسناد دست نامحرم داده شود این رفتار را باید توقع داشت که این اسرار فاش شود از این رو نباید رفتارهای از این دست برایمان غیر مترقبه باشد.
وی افزود: کسانی که این اسناد را منتشر کردند باید بدانند اتفاقی با افشای این اسناد رخ نداده چون ما از قبل با توجه به نفوذ اختاپوس وار صهیونیست جهانی در مجامع بین المللی از جمله آژانس از وقوع این اتفاقات مطلع بودیم.
ذوالنور خاطرنشان کرد: البته صهیونیست ها سران نظام سلطه با توجه به نفوذشان در مجامع بین المللی از جمله آژانس طبیعتا نمی توانند بگویند نسبت به این اطلاعات بی اطلاع بودند.
ذوالنور تصریح کرد: آژانس و مجامع بین المللی چون تعامل و ارتباط دو سویه با کشورهای جهان دارند وقتی اسرار کشورها در اختیار آنها قرار می گیرد باید آنها را حفظ کنند و اگر این اسرار را حفظ نکردند باید منتظر رفتار متقابل کشورها باشند.
وی خاطرنشان کرد: به طور مثال در خصوص افشای اسناد هسته ای ایران کمیته نظارت بر برجام شورای عالی امنیت ملی و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس باید روی این موضوع کار کند.
رئیس کمیته هسته ای مجلس دهم با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران حداقل باید 15 سال با آژانس انرژی اتمی در راستای اجرای پروتکل الحاقی همکاری داشته باشد گفت: ما باید اقدام جدی را در نحوه اجرای ارتباط و تعامل در پروتکل الحاقی با آژانس انجام دهیم و نباید اجازه دهیم که همه آورده های ما روی میز باشد و تقدیم آنها کنیم در صورتی که آنها تحریم ها را برندارند و اسرار ما را فاش کنند و هر جور که دوست دارند و دلشان می خواهد با ما رفتار کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما هم متقابلا باید اقداماتی انجام دهیم یعنی در نحوه ارتباط با آژانس باید با تدبیر و اندیشه برخورد کنیم به گونه ای که یک تنبیه ای را برای رفتار غلط و خطایی که از سوی آژانس سر زده انجام دهیم تا تضمینی برای این که دوباره این گونه اتفاقات تکرار نشود برایمان به وجود می آید.
ذوالنور تاکید کرد: ما باید در نحوه ارتباط با آژانس در اجرای پروتکل الحاقی دقت کنیم چون پروتکل الحاقی یکی از موضوعات مهم ما محسوب می شود و اگر سکوت کنیم در واقع این ها را به حیات خلوت اسرارمان راه داده ایم.
وی تاکید کرد: ما باید در ارتباطمان با آنها با یک رویکرد تقابلی وارد عمل شویم چون این تقابل مقابل به مثل ما تعامل سازنده ای را برای ما در پی خواهد داشت و اگر ما به موقع تقابل لازم را نداشته باشیم هیچ تعاملی سودمندی برایمان در مواجه با غرب ایجاد نخواهد شد و در این صورت ما باید از جیبمان هزینه کنیم ولی آنها هم جیبشان را پر می کنند و هم آورده هاشان را نزد خود نگه می دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.