قدس آنلاین - ایلام: مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام گفت: دو مستند «بهشت بیابان» و «سیاه خفته» در سیمای مرکز ایلام تهیه و تولید می شوند.

تهیه دو مستند «بهشت بیابان» و «سیاه خفته» در سیمای ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، علیرضا شیروی با بیان اینکه این دو مستند در راستای شعار سال و عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل تهیه و تولید می شوند، اظهارداشت: مستند 15 دقیقه ای «بهشت بیابان» به تلاش «کشاورزی» می پردازد که با همت مثال زدنی خود زمین های لم یزرع و بیابانی منطقه «برتش دهلران» که شدت گرمای آن گاهی از 50 درجه ی سانتیگراد میگذرد را احیاء و با بکارگیری نیروی کار بومی سهم قابل توجهی در تولیدات مختلف کشاورزی ایفاء می نماید.

وی با اشاره به مراحل تولید و تهیه مستند «سیاه خفته»، افزود: این مستند 18 دقیقه ای درباره ی ظرفیت های صنعتی استان، جلوگیری از خام فروشی و استفاده مفید از ماده ارزشمند «بیتومین باگیلسونات» است که زمینه اشتغالزایی و ایجاد کسب و کار مفید در استان را فراهم می کند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام یادآور شد: صدا و سیمای مرکز ایلام با تهیه و تولید آثار فاخر، زمینه ایجاد فرهنگ کار و تلاش در استان، استفاده از ظرفیت های بومی، محلی و در نتیجه عمل به منویات مقام معظم رهبری را فراهم نماید.

گفتنی است مستندهای «بهشت بیابان» به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی، قدرت باقری و «سیاه خفته» به نویسندگی  و کارگردانی  روح الله اکبری در صدا و سیمای مرکز ایلام در حال ساخت و تولید هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.