نمایندگان دائم عربستان و کویت در سازمان ملل، در نامه‌ای به آنچه «تجاوزات دریایی ایران» خوانده شده است، اعتراض کردند.

شکایت کویت و عربستان از تهران به اتهام «تجاوزات دریایی»

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛  عربستان و کویت مراتب اعتراض شدید خود را در قبال آنچه این رسانه کویتی، تجاوزات متوالی از سوی قایق‌های نظامی ایرانی خواند، ابراز داشته‌اند.
این نامه اعتراض‌آمیز کویت و عربستان سعودی به بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل، از سوی منصور عیاد عتیبی، نماینده دائم کویت، و نیز عبدالله معلمی، نماینده دائم عربستان، تسلیم شده است.
عربستان و کویت در این نامه به تعدی‌ها و تجاوزهای قایق های نظامی در آبهای منطقه مغموره مجاور منطقه تقسیم شده میان عربستان و کویت که فقط به این دو کشور برای اکتشاف و بهره برداری از منابع طبیعی آن تعلق دارد، اشاره کرده‌اند.
نمایندگان این دو کشور در نامه خود به آنچه آخرین تجاوزها و تعدی‌ها قایق های سریع با پرچم ایران است، پرداخته‌ و مدعی شده‌اند که این اقدامات امنیت و ثبات منطقه را به مخاطره می‌اندازد.
نمایندگان سعودی و کویتی مدعی شدند قایق‌های ایرانی به مناطقی نزدیک شده‌اند که حقوق مالکیت اصلی آن در اکتشاف از منابع هیدرو کربنی با عربستان و کویت است.
 «از ایران خواسته شده است که به گفتگوهایی که یک طرف آن عربستان و کویت باشند و طرف دیگر آن دولت تهران، روی آورد تا مرزهای دریایی میان عربستان و کویت و آبهای جمهوری اسلامی ایران بر اساس احکام حقوق بین المللی مشخص شود، اما با وجود تکرار دعوت به گفتگو اهتمامی صورت نگرفته است.»

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.