قدس آنلاین: رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: فرهنگ خرید کالای ایرانی را در میان مردم جا بیندازیم.

فرهنگ خرید کالای ایرانی را در میان مردم ترویج دهیم

سیدحسن حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین، با بیان اینکه برند، نام تجاری و هویت کالا را نشان می‌دهد، اظهار داشت: در حال حاضر مردم دیگر وقت کمتری برای فکر کردن و خرید کالا می‌گذارند از این رو برندها را انتخاب می‌کنند و شاهد این موضوع نیز لوازم خانگی، مواد غذایی و پوشاک است.
وی ادامه داد: در حقیقت برند یا همان نام تجاری نشان‌دهنده کیفیت کالا است که هرچه کالا از مرغوبیت بیشتری برخوردار باشد اعتمادسازی و جلب مشتری آن بیشتر خواهد بود.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی عنوان کرد: امروز در دنیا برند یکی از ابزار تجارت به شمار می‌رود و این در صورتی است که برندهای ملی بسیار محدود هستند و ما فعالیت خاصی در زمینه برند در داخل کشور انجام نداده‌ایم.
حسینی با اشاره به اینکه یکی از مزیت‌های تقویت برندهای ایرانی کمک به کیفی سازی و خرید تولید ملی است، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر شاهد تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای حمایت از تولیدات ملی بوده‌ایم، قطعاً ما زمانی می‌توانیم این فرمایش رهبری را تحقق بخشیم که علاوه بر بازخوانی برخی قوانین به تولید کمک کرده و فرهنگ خرید کالای ایرانی را در میان مردم جا بیندازیم.
وی یادآور شد: بسیاری از برندهای بین‌المللی تولیدی بدون کارخانه هستند و با توجه به کیفیتی که این برندها دارند علیرغم وجود کارخانه، تبدیل به برند جهانی شده‌اند.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به اینکه در برخی کشورها برند ایرانی روی تولیدات آنها قرار می‌گیرد، گفت: سوءاستفاده از نام‌های تجاری ایران واقعاً این روزها مسئله ساز شده که بهترین اقدام برای جلوگیری از خسارت‌های زیان آور این موضوع ثبت برند است.
حسینی گفت: با ثبت‌نام تجاری کالا، تمام حقوق برند برای صاحب‌ نام شرکت حفظ شده و در صورت سوءاستفاده حق شکایت و پیگیری قانونی دارد. برندهای به نامی در خراسان رضوی وجود دارد که در سفر هیئت‌های تجاری به استان، آن‌ها را معرفی می‌کنیم و خوشبختانه با اقبال بسیار خوبی از سوی تجار خارجی برای اخذ قرارداد مواجه می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.