۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸
کد خبر: 406093

بی شک در پس دست و دلبازی های میلیاردی برای راه اندازی و مدیریت شبکه های ماهواره ای اهدافی وجود دارد که در خوشبینانه ترین حالت هم با توجه به خوی استکباری و استعماری صاحبان اصلی این شبکه ها، نمی تواند به نفع کشورهای هدف از جمله ایران باشد.

تاثیرات ماهواره بر بنیان خانواده

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پیام جغتای، دسترسی بسیار آسان به کانال های متنوع و هزار رنگ و دل فریب ماهواره ای در کشورهای جهان سوم، مخصوصا ایران آن هم بدون دریافت حتی یک سِنت باید این سوال را در ناخودآگاه ذهنمان مطرح کند: که چرا و با چه انگیزه و هدفی یک کشور و یا کشورهایی حاضر به هزینه های میلیارد دلاری برای دسترسی کشوری دیگر مثل ایران به امواج ماهواره ای و محتوای آن می شوند؟

یا این سوال که: چرا در بین تمام کشورهای دنیا، جهان سومی ها و ملل در حال توسعه باید نقطه هدف این هجم وسیع از شبکه ها باشند؟ و یا دقیق تر و وسواسی تر این که چرا ایران و انقلاب اسلامی به عنوان مهمترین و موجه ترین هدف این خرج کردهای میلیاردی قرار گرفته است؟

چرا مردم کشوری که عداوت دولتهای صاحب این فناوری نظیر آمریکا و امثالهم علیه آن مشهود و بارز است می توانند به راحتی به ۱۸۰۰۰ شبکه ماهواره ای شامل ۳۸۰ شبکه اختصاصی پخش موزیک، ۲۵۰ شبکه فعال در زمینه پخش انیمیشن های هدفدار کودک و نوجوان، ۸۰ شبکه فعال در زمینه پوشش، مد و لباس،  ۵۳۲ کانال اروتیک(محتوای تحریک کننده غریزه جنسی) و حداقل ۱۸کانال پورنو و ۱۳۰ شبکه فارسی زبان دسرترسی داشته و در هر ساعت از شبانه روز بدون هیچ هزینه ای آنها را به تماشا بنشینند؟

وقتی دولتهای ارائه دهنده این محتواها در کانال های ماهواره ای، خودشان را برای تامین منافع مادی خود در هر نقطه از دنیا به آب و آتش می زنند و هرگز اجازه نمی دهند کمترین خسارت مالی متوجه آنها باشد و دائم برای کسب ثروت و پول بیشتر، در حال مکیدن خون ملتهای مظلوم دنیا هستند؛ با چه انگیزه هایی حاضر می شوند برای دسترسی عده ای دیگر تا این اندازه دست به جیب بشوند و هزینه کنند؟

بی شک در پس این همه دست و دلبازی ها و بریز و بپاشهای میلیاردی اهدافی وجود دارد که در خوشبینانه ترین حالت هم با توجه به خوی استکباری و استعماری صاحبان اصلی این شبکه ها، نمی تواند به نفع کشورهای هدف از جمله ایران باشد.

ایرانی که مردمان آن از دیرباز پیش قراولان فرهنگ خانواده دوستی بوده و تشکیل خانواده و تقویت این بنیان را تکلیفی شرعی و فرهنگی برای خود می دانند و به برکت آن موفق به تشکیل تمدن های عظیم عصر باستان و جهش های چشم گیر و تحولات راهبردی در کشور خود شده اند؛ بی شک وقتی در معرض بارش بی امان امواجی قرار بگیرند که کانون این نهاد مهم و انسان ساز را هدف قرار داده است، آسیب خواهند دید، آسیبی که رفته رفته بنیان خانواده را از هم پاشیده و زندگی فردی را رواج می دهد و جامعه را به هر سمت و سویی که اراده کند می کشاند.

و نکته درد آورتر این که در اثنای اجرای این پروژه شوم و شیطانی اهداف خطرناکتری دیگری نظیر شکستن قبح و سنگینی گناه در ذهن یک شهروند ایرانی اسلامی دنبال می شود و در اثر این امر، تکرار گناه رفته رفته برایش به امری عادی تبدیل می شود، اتفاقی که بسیاری از ارزش های دینی و فرهنگی مردم را تحت شعاع قرار داده و در دراز مدت نابود می کند.

تغییر ذائقه ها و رفتارها، هدف دیگری است که از دل پروژه براندازی بنیان خانواده توسط شبکه های ماهواره ای بیرون می آید و فرهنگ مصرف گرایی و تجمل را برای مردم کشورهای جهان سومی و درحال توسعه، نظیر ایران به ارمغان می آورد و عقاید فرهنگی غنی همچون قناعت و صرفه جویی را از ذهن ها می زداید و شهروند ایرانی را به مصرف کننده بی چون چرای کالاهای لوکس غربی تبدیل می کند.

و نکته آخر و بهت آور این که: بسیاری از این دولتها که محتواهای هدفدار را روانه کشورهایی نظیر ایران می کنند، به مردم خودشان اجازه دسترسی به آنها را نمی دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.