گروه «جامعه» قدس آنلاین/ سعید کوشافر: قیمت‌های خوبی بود، به نوعی حتی باور نکردنی، اجناس هم مرغوب و تقریباً از بهترین مارک‌های موجود در بازار بودند، مرد پشت خط گفت که نمونه‌های ارسالی از کالاهای موجود در انبار است، وضع مالی خوبی ندارد، موعد چک‌هایش رسیده و حسابش خالی است، پس مجبور شده که حراج کند.

حنای رنگ‌فروش فراری بی‌رنگ شد

مرد در تماس تلفنی بعدی گفت که حاضر است کالاها را با قیمت زیر نرخ بازار هم ارایه کند مشروط بر اینکه پرداخت نقد باشد، او گفت که یک مجموعه سنگین کالا خریداری و وارد کشور کرده که باید هر چه سریع‌تر جای چک‌هایش را پر کند، او همچنین گفت که آنچه که در انبار دارد باید تخلیه کند تا برای کالاهایی که وارد کرده جا داشته باشد. پس هر چه سریع‌تر مجبور به فروش است.

این‌ها حرف‌هایی بود که مرد ابزارفروش مه ولاتی در کلانتری می‌زد، او که 25 میلیون ریال پولش را بر باد رفته می‌دید در تشریح ماجرا به مأموران گفت که مردی در تماس تلفنی با فروشگاهم مدعی شد که از بنکداران بزرگ ابزار و یراق در تهران است و قصد دارد که انبارش را خالی کند، او چند نوع کالای مصرفی و پرمشتری مانند سیم‌جوش و سنگ‌ساب و رنگ را پیشنهاد کرد که در انبار دارد و حاضر است با قیمت مناسب و ارزان به شرط پرداخت نقد ارسال کند، چون که موعد چک‌هایش نزدیک است.

مرد ابزارفروش در ادامه خاطرنشان کرد: من هم به اندازه نیاز مغازه و اندکی بیشتر سفارش دادم که براساس محاسبه او در حدود 25 میلیون ریال می‌شد و پول را هم نقد کارت به کارت کردم، اما به رغم گذشت چند هفته هنوز هیچ کالایی به دستم نرسیده و تلفن‌های مرد مدعی بنکداری هم پاسخگو نیست.

پرونده که به نظر کلاهبرداری می‌آمد به تیمی از مأموران زبده آگاهی شهرستان سپرده شد و کار بر روی آن آغاز شد.

در بدو امر کارآگاهان به بررسی اظهارات مالباخته پرداختند، آن‌ها از اطلاعات ارایه شده مالباخته به سرنخ‌هایی دست یافتند همین سرنخ‌های کوچک با استفاده از شیوه‌های پلیسی و علمی مأموران را به سمت مرد کلاهبردار رهنمون کرد، به گونه‌ای که آن‌ها توانستند به محل اختفای این کلاهبردار نزدیک شوند، اما او هر روز و هر لحظه تغییر مکان می‌داد به گونه‌ای که یافتن محل جدید فرار او زمان‌بر شده بود.

اما مأموران زبده آگاهی از پای ننشستند تا اینکه سرانجام عملیات ردزنی مشخص کرد که متهم به کلاهبرداری در شهر رشت مخفی شده است، آن‌ها بلافاصله نیابت قضایی اخذ کرده و خیلی زود خود را به این شهر رساندند، متهم که گمان می‌کرد آب‌ها از آسیاب افتاده و مأموران از ردزنی وی خسته شده‌اند با خیال راحت در حال استراحت بود که عملیات ضربتی دستگیری وی اجرا شد و زمانی از خواب خرگوشی خود بیدار شد که در محاصره مأموران قرار گرفته بود.

او پس از دستگیری به اداره آگاهی شهرستان منتقل شد تا درخصوص سایر اتهاماتش حرف بزند، این مرد 58 ساله در ابتدا سکوت کرد اما در نهایت لب به سخن گشود و اعتراف کرد که طی 16 فقره کلاهبرداری 2 میلیارد به جیب زده و با استفاده از همین روش توانسته کلاه ابزارفروشی‌هایی در شهرهای دیگر را هم بردارد.

در همین خصوص سرهنگ علی‌نیا فرمانده انتظامی مه ولات به خبرنگار ما گفت که در اسفندماه سال گذشته مرجوعه قضایی مبنی بر کلاهبرداری به پلیس آگاهی شهرستان ارجاع و تیمی از مأموران این فرماندهی برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

سرهنگ «حسن علی‌نیا»  افزود: در بررسی اظهارات مالباخته که متصدی یک واحد ابزارفروشی است مشخص شد مردی با تماس با وی عنوان داشته که نمایندگی توزیع رنگ و ابزار را در شهر تهران دارد و پس از جلب مالباخته به صورت تلفنی مقادیری سیم‌جوش، سنگ‌ساب و رنگ را سفارش و شاکی مبلغ 25 میلیون ریال را به صورت کارت به کارت به حسابی که این فرد ارایه می‌کند واریز می‌کند که با وجود گذشت مدت زمان مقرر اجناس درخواستی ارسال نمی‌شود.

وی اظهار داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از بررسی اظهارات مالباخته با استفاده از شیوه‌های نوین پلیسی فرد کلاهبردار را که محل اختفایش را دایم تغییر می‌داد در شهر رشت شناسایی و با نیابت قضایی او را در اقدامی ضربتی در حال استراحت دستگیر کردند.

سرهنگ علی‌نیا تصریح کرد: متهم 58 ساله در بازجویی‌های علمی پلیس تاکنون به 16 فقره کلاهبرداری به مبلغ دو میلیارد ریال از ابزارفروشی‌ها در شهرهای یاسوج، ارومیه، اهواز، شادگان، سرایان، خواف، رشتخوار، فریمان و... اعتراف کرد. فرمانده انتظامی شهرستان مه ولات خاطرنشان کرد: متهم پس از بازجویی‌های به عمل آمده با تشکیل پرونده راهی دادسرا شد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.