سازمان همکاری اسلامی در جریان نشست وزرای خارجه کشورهای عضو، پیش نویس قطعنامه ای را مطرح کرد که در صورت تصویب، سازمان وابسته به فتح الله گولن را در زمره گروههای تروریستی قرار خواهد داد.

سازمان همکاری اسلامی سازمان گولن را یک گروه تروریستی می‌داند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، «سازمان همکاری اسلامی» (اُ آی سی) در جریان نشست وزرای خارجه کشورهای عضو پیش نویس قطعنامه ای را مطرح کرد که در صورت تصویب، سازمان وابسته به فتح الله گولن را در زمره گروههای تروریستی قرار خواهد داد.
خبرگزاری رسمی سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد که پیش نویس این قطعنامه در نشست مقدماتی که از روز سه شنبه در جده عربستان سعودی آغاز شده است، مطرح شد و نمایندگان تمام کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به استثنای مصر به این پیش نویس رأی مثبت دادند.
نماینده مصر در سازمان همکاری اسلامی ضمن اشاره به «دلایل قانونی» از تردید و دودلی قاهره نسبت به این اقدام سخن گفت. خبرگزاری رسمی سازمان همکاری اسلامی بدون ذکر نام نماینده مصر به نقل از وی نوشت: «مصر همواره از قطعنامه هایی که به اتفاق آراء به تصویب می رسند، حمایت می کند. اما در مورد پیش نویس این قطعنامه [مربوط به فتح الله گولن] ما باید ابتدا با قاهره در خصوص روندهای قانونی این اقدام مشورت نماییم».
شایان ذکر است که دولت ترکیه «فتح الله گولن» و سازمان وابسته به وی را به انجام عملیات نفوذی در نهادهای ترکیه به ویژه ارتش، نیروی پلیس و نظام قضایی این کشور با هدف سرنگونی دولت وقت متهم می نماید.
گفتنی است در جریان کودتای نافرجام پانزدهم ژوئیه در ترکیه دستکم ۲۴۶ نفر از جمله شهروندان و تعدادی از نیروهای امنیتی جان خود را از دست دادند و بیش از ۲۱۰۰ تن نیز در جریان اعتراضات علیه این کودتا زخمی شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.