انجمن اسلامی مستقل دانشگاه تهران با صدور بیانیه‌ای از انفعال دستگاه دیپلماسی کشورمان در فجایع سوریه،کشتارهای یمن، جنایات تروریستها در عراق، اعدام شیخ نمر و ده‌ها اتفاق دیگر انتقاد کرد.

انتقاد از سکوت و انفعال دستگاه وزارت خارجه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، انجمن اسلامی مستقل دانشگاه تهران با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد:  امروز ندای مظلومیت مسلمانان  بیش از پیش در جهان طنین‌انداز شده است و هر روز خبری غم‌انگیز و تاسف‌بار از نقاط گوناگون جهان مخابره می‌شود، فجایع سوریه،کشتارهای یمن، جنایات تروریستها در عراق ، اعدام شیخ نمر و ده‌ها خبر این چنینی هر روز قلب آزادگان جهان را به درد می‌آورد.

در این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا تاکنون دفاع از مظلومان سراسر جهان را به عنوان یک اصل اساسی در دستور کار خود قرار داده است و همواره در بزنگاه‌های گوناگون به دفاع از مظلوم در برابر ظالمانِ مستبد و مستکبر پرداخته است و این مشی را به عنوان یک اصل (اصل 154) در قانون نیز گنجانده است تا همواره سرلوحه‌ی تمام مسئولین و کارگزاران نظام باشد.

انجمن اسلامی مستقل دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: شیخ زکزاکی ، بیرق‌دار جریان آزادیخواهان مسلمان در نیجریه،که چندی پیش در حمله وحشیانه ارتش نیجریه به خانه‌اش دستگیر شد و تنی چند از اعضای خانواده‌اش به شهادت رسیدند. شیخ زکزاکی این روزها به گواه فرزندش وضعیت مطلوبی ندارد و در زندان مورد شکنجه‌های ضد بشری قرار گرفته و وضعش رو به وخامت است، مدعیان حقوق بشر هم سکوت پیشه کرده و فقط به تماشای اوضاع اکتفا کرده‌اند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: در این میان آنچه بیش از پیش باعث درد جامعه ی اسلامی می‌شود ، مواضع منفعلانه این روزهای دستگاه دیپلماسی دولت جمهوری اسلامی در این گونه موارد از کشتار مسلمانان در فاجعه تلخ منا که چند روز پس از آن وزیر محترم امور خارجه در عین ناباوری و بجای اتخاذ موضع مقتدرانه از تحکیم مودت و روابط دوستانه با آل سعود سخن گفت تا اعدام شیخ نمر که مصداق بارز نقض حقوق بشر بود ولی ما شاهد عملی درخور از سوی وزارت خارجه نبودیم.

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در پایان تاکید کرد: امیدوار بودیم در جریان سفر وزیر امور خارجه، جناب آقای دکتر ظریف به نیجریه، ایشان با اتخاذ موضع مناسب در خصوص وقایع چند ماه اخیر در نیجریه، به پاسداشت ارزشها و آرمانهای اصیل انقلاب اسلامی بپردازند که متاسفانه گویا همچنان شاهد امتداد مواضع منفعلانه از سوی وزارت امور خارجه خواهیم بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.