دهقانی با اشاره به تهدیدات بیولوژیکی گفت: کشور نیازمند آزمایشگاههای پیشرفته‌ای در این حوزه است.

نیاز کشور برای تشخیص ترورهای بیولوژیک چیست ؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، کمال دهقانی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره پیگیری موضوع بیوتروریزم در کمیسیون امنیت، اظهار کرد: این بحث در دستور کار شورای عالی امنیت ملی بود. مقامات ذیربط نیز در جلسه‌ای توضیحاتی دادند و در این زمینه بررسی‌هایی صورت گرفت و هنوز هم در حال بررسی است.

دهقانی با بیان اینکه نقصهایی در سیستم ارزیابی و آزمایشگاههای کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: این موارد باید در آزمایشگاههایی با سطح سه و چهار بررسی شود که ما هنوز در این حوزه مشکلاتی داریم. اصل پدافند غیرعامل ایجاب می‌کند آزمایشگاههای پیشرفته‌ای داشته باشیم تا بتوانیم ترورهای بیولوژیک را تشخیص و ارزیابی کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه پرونده‌هایی که تا اینجا بررسی شده شواهد قطعی در قالب بیوتروریزم نیست، متذکر شد: به‌هرحال تهدید بیوتروریزم واقعیت دارد. هوشیاری ما باید بیشتر باشد و این مسئله را مورد بررسی دقیق قرار دهیم.

وی افزود: اصل پدافند غیرعامل نیز همین را می‌گوید که باید علاج واقعه را قبل از وقوع کرد تا اگر در آینده با نمونه عینی این تهدید مواجه شدیم فوراً بتوانیم پیشگیری کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.