قدس آنلاین - ایلام: رئیس جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: ریزگردها به بخش کشاورزی استان خسارت‌های جبران‌ناپذیری وارد کرده و در پروژه‌ تحقیقاتی که با دانشگاه ایلام در حال انجام است این میزان خسارت مشخص خواهد شد.

خسارات جبران ناپذیر ریزگردها به کشاورزی ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، سیدمحمدتراب میری با بیان اینکه ریزگردها در حوزه دام موجب سقط‌ جنین، ناباروری دام‌ها و کاهش چند قلوزایی شده اند، اظهارداشت: این پدیده در زمینه طیور موجب رایج شدن بیماری‌های تنفسی، عدم تهویه مرغداری‌ها و کمپلکس تنفسی شده است.

وی با اشاره به اینکه ریزگردها بیش‌ترین آسیب را به بخش زنبورداری وارد کرده اند، افزود: در این بخش شاهد خسارت ۹۰ درصدی بوده‌ایم به طوری که اگر کندویی به ‌طور متوسط تاکنون بین ۱۰ تا ۱۲ کیلوگرم عسل تولید می‌کرد امسال به ۱ تا ۲ کیلو تولید، آن هم با کیفیت پایین رسیده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان ایلام به خسارت یک هزار میلیارد ريالی ریزگردها به بخش کشاورزی استان در سال گذشته اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: ریزگردها در حوزه باغداری خساراتی همچون توسعه‌ آفات و بیماری‌ها، کاهش میزان باروری درختان میوه و بسته شدن روزنه‌ها و کاهش فتوسنتز و در نتیجه کاهش میوه و کیفیت پایین محصولات را موجب شده که در بخش هایی خسارات جبران ناپذیری بوجود آورده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.