با وجود گذشت یک روز از انتشار خبر فوت چند بیمار دیالیزی واکنش‌های متفاوت و اعلام متناقض تعداد فوتی‌های بخش دیالیز بیمارستان سینای کارون ادامه دارد.

از مرگ چند بیمار دیالیزی تا پاسخ‌های متناقض در تعداد فوتی‌ها

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، با وجود پرداختن فضای مجازی و برخی از رسانه‌های محلی به حادثه‌ای در شهرستان کارون صبح روز گذشته بود که خبرگزاری فارس با انتشار خبر رسمی مرگ چهار نفر از بیماران بخش دیالیز تمام نگاه‌ها را به سمت این حادثه کشاند.

با این وجود پس از انتشار این خبر واکنش‌ها و پاسخ‌های مختلفی درباره این موضوع به‌وجود آمد، پاسخ‌های ضد و نقیض درباره چگونگی این ماجرا و تعداد جان‌باختگان منتشر شده و در فضاهای مختلف با ابعاد مختلف مورد بحث و نقد قرار گرفت.

*بررسی علت مرگ و وعده اعلام نتیجه بررسی‌ها     

این در حالی بود که فرماندار کارون دیروز با تایید این خبر از بررسی واقعه صورت گرفته توسط کارشناسان خبر داده و خواستار عدم توجه به شایعه‌پراکنی حاشیه‌سازان شده بود.

غلام علیدادی از مرگ این بیماران در چند روز در پی تب، استفراغ و اسهال خبر داد و قول اعلام نتیجه نهایی بررسی‌های مرگ این افراد را داده بود.

وی گفت: این بیمارستان روزانه در سه نوبت به بیش از 80 بیمار دیالیزی خدمات می‌دهد.

*غذای آلوده باعث مسمومیت بیماران شد

با وجود تایید این خبر توسط فرماندار کارون، سید صاحب حسینی‌نژاد نیز از مرگ این بیماران به دلیل استفاده از غذای آلوده و مسموم خبر داده بود.

رئیس بیمارستان سینای شهرستان کارون در این تاییدیه آورده بود که وارد کردن غذا از بیرون بیمارستان باعث شد تا بیماران دچار مسمومیت غذایی شوند.

*لزوم مشخص شدن سریع نتیجه حادثه

معاون سیاسی استاندار خوزستان پس از انتشار این خبر یکی از مسؤولانی بود که فورا به شهرستان کارون سفر کرد و از نزدیک موضوع را مورد بررسی قرار داد.

فرج‌الله خبیر با تسلیت به خانواده‌های جان‌باختگان خواستار پیگیری سریع این حادثه و اطلاع‌رسانی آن شد.

وی با درخواست تشکیل یک تیم کارشناسی برای بررسی علل حادثه، بیمارستان سینا را از مجهزترین بیمارستان‌های استان در بخش دیالیز دانست.

*تجمع اعتراض‌آمیز فعالان اجتماعی کوت‌عبدالله

در پی روی‌ دادن این حادثه عده‌ای از فعالان اجتماعی کوت‌عبدالله با نوشتن یک پلاکارد مراتب اعتراض خود را اعلام کردند.

این افراد با حضور مقابل بیمارستان سینا و در دست داشتن پلاکارد خواستار استعفای مسؤولان بهداشتی استان، شهرستان کارون و بیمارستان سینا شدند.

*مرگ 3 بیمار در کارون و یک بیمار اعزامی در اهواز

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز در این رابطه با تایید خبر فوت چهار نفر از بیماران اظهار کرد: سه تن از این بیماران در بیمارستان سینا واقع در شهرستان کارون و یک نفر پس از اعزام به بیمارستان گلستان اهواز جان خود را از دست دادند.

ایرج نظری همچنین از بستری شدن چهار نفر از بیماران در بیمارستان سینا به‌دلیل این مشکل خبر داد.

*نمی‌توان به سادگی از کنار این موضوع گذشت

نماینده مردم اهواز در مجلس دهم با بیان اینکه در مقابل موضوع پیش آمده نمی‌توان به سادگی رد شد اظهار کرد: وضعیت موجود از نزدیک مورد بررسی قرار گرفت و توسط مسؤولان بیمارستان توضیحات لازم و ضروری اعلام شد.

همایون یوسفی با تاکید بر تشکیل کمیته‌های تخصصی و فوق تخصصی خواستار مشخص شدن دلیل حادثه پیش آمده شد و درخواست کرد از اظهار نظرهای غیر قابل قبول و حاشیه‌ای پرهیز شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، با وجود مشکل پیش‌آمده باید دید مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز، مسؤولان مربوطه در شهرستان کارون و بیمارستان سینا به چه نحوی پاسخگوی مشکل پیش‌آمده خواهند بود و نتایج این موضوع چه زمانی اعلام خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.