نشریه آمریکایی با انتشار گزارشی از سوء مدیریت مالی آمریکا در پروژه نگهداری وسایل و تجهیزات نظامی ارتش افغانستان خبر داد.

سوء مدیریت آمریکا در نگهداری تجهیزات نظامی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، دولت آمریکا به دلیل سوء مدیریت باید یک میلیارد دلار را برای ترمیم و نگهداری تجهیزات ارتش افغانستان هزینه کند.

این نشریه می‌نویسد: پروژه میلیونها دلاری آمریکا که پنج سال پیش با هدف حفظ ده‌ها هزار وسایل نقلیه و تجهیزات نظامی ارتش افغانستان آغاز شده بود پس از مدتی دچار سوء مدیریت شده است.

در مراحل اولیه هزینه‌های این قرارداد 182 میلیون دلار بود، اما پس از مدتی 423 میلیون دلار دیگر به آن اضافه شد که با این تغییر، حجم ترمیم و نگهداری 26 هزار وسیله و تجهیزات ارتش افغانستان در نیمه سال 2012 تا سال 2015 میلادی از 3072 مورد به 82 مورد رسیده است.

براساس طرح اولیه پروژه ترمیم و نگهداری وسایل و تجهیزات نظامی ارتش افغانستان، قرار بود که به تدریج ارتش این کشور مسئولیت این کار را به عهده بگیرد.

به نوشته این روزنامه، آمریکا برای اجرای این طرح 6 میلیارد و 500 میلیون دلار را به مصرف رسانده است اما عملی شدن این پروژه بعید به نظر می‌رسد.

بیزنس اینسایدر خاطرنشان کرد که قرارداد پروژه ترمیم و نگهداری وسایل و تجهیزات نظامی ارتش افغانستان رو به پایان است و باید قرارداد جدیدی به ارزش یک میلیارد دلار دیگر برای این منظور به امضا برسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.